10 Aralık 2006

Fracas by Robert Piguet (1948)




Bergamut, yesil notalar, yasemin, tuberosa, osmanthus, sandal agaci, beyaz iris,belli belirsiz seftali...

Bu yaziyi gondermek icin cok fazla zamanim yok ve ben nasil baslayacagimi bilemiyorum. Benim icin ozel yapilmis bir parfum desem yeterli olurmuydu acaba? Icerdigi notalara hayran kalmamin yani sira ertesi gun hala hissedilebilir bir kaliciliga da sahip oldugunu eklesem???

Fracas siradan bir sisenin icinde sakli bir iksir bence. Koyu renk sise fanatiklerini sevindiren benim gibi cam ve seffaf sise tasarimlari sevenleri de uzen ozelligini bir kenara birakip tuberosa'ya gelelim.

Bundan uzun bir sure once ilk denememde hayran kaldigim bu notanin ismini bilmiyordum. Ama bir farklilik vardi bu essiz parfumde...Daha sonralari her tasarimcinin kullanma seklini begenmedigim tuberosa, Faracas ile birlikte benim sonsuza kadar parfum gardrobumda kalmasini istedigim bir tutkuya donustu.

Fracas EDP olarak cok yogun oldugundan bazi cilt kimyalariyla uyusmayabilir. Ozellikle benim gibi mukemmel cicek kokusunun yumusak notalara sahip olmasi gerektigini dusunenlerdenseniz EDT versiyonunu denemelisiniz.

Frederic Malle serisinden "Carnal Flowers" isimli parfumu deniyenler Faracas ile iceriklerinin ayni oldugunu, buna ek olarak Carnal Flowers'in yesil notalarinin daha etkili oldugunu soyluyorlar. Herseye ragmen Malle serisinin fiyat araligi ust kategoride oldugu icin, Fracas cok yerinde bir tercih oluyor.

Bu yorum bastan sona bir kez daha yazilacaktir.

Hiç yorum yok: