8 Aralık 2006

PARFUM SACRE by CARON ( in 1990 by Jean-Pierre Bethouart [Firmenich] )



Myrrh adi verilen kokulu ozel bir sakiz, misk, vanilya, gul, yasemin, biber, tarcin.

Parfum Sacre; genel olarak gul kokusu olarak nitelendirebilecegim, cok sicak icerikli (vanilya, tarcin, gul, biber), soguk havalara uygun, yari dogu ozelligi tasiyan, mukemmel fakat giyilmesi her zaman kolay olmayan bir parfum. Bu parfumu giymenin ozel bir modu var yani(ten sicakligi ve kuruluguna bagli olmali)...Gozunuze ilisir, ilisir (koyu altin sarisi rengiyle gormezden gelmeniz mumkun bile degil)ama sadece o duygu icerisinde oldugunuzda alir ve teninize sikmaya baslarsiniz.Iste o ender zamanlarda bu kadar mukemmel bir gul kokusu varken , diger bir gul kokusunu aramnak niye diye sorarsiniz kendi kendinize...

Parfum Sacre'nin bazi notalari acisindan Chanel Coco ile benzerligi var ama Coco daha modern ve yumusak tonlara sahip. Daha kolay giyilebilecek ve daha kolay moduna girilebilecek bir parfum. Benim icin her ikisi de ozel ve her ikisine de her zaman sahip olmak istiyorum.

Ben her kadinin bir Parfum Sacre'si olmasindan yanayim. Ve iste o ozel zaman geldiginde giymesini bu parfumu ve ne kadar etkileyici oldugunu dusunmesini...Sonradan eklenen bir not: Almaya karar verdiginizde lutfen kucuk bir deneme boyu ile baslayin.

1 yorum:

ebru dedi ki...

gerçekten doğu özellikleri taşıyan bir parfüm, bana alaaddinin sihirli lambasındaki ince belli güzel kızları anımsattı.Ama modern bir koku olduğunu düşünmüyorum ,hele 90'ların başında üretildiğini duyunca çok şaşırdım.Benim için oldukça ağır bir koku, sanırım bu parfümü özel günlerde dahi giyinemem.Biber ve myrrh benim için oldukça rahatsızlık verici kokular...