1 Mart 2007

Musc Ravageur by Editions de Parfums Frederic Malle(2000)


Notalari:lavanta, Bergamot,karanfil, tarcin, Gaiac wood(???), sedir, sandalagaci, vanilya ve tonka fasulyesi.

MUSC RAVAGEUR, HAYATIMDA BIR PARFUM ICIN HISSETTIGIM EN BUYUK HAYALKIRIKLIGI...

Bu kadar sevilen bir parfum icin yukaridaki sozleri yazarak baslamak istemezdim. Ama belkide bu kadar taninmasindan oturu ve uc yildir- yani ismini ilk defa duydugumdan beri- denemek icin sabirsizlikla bekledigim parfum olmasi hayal kirikligini bu denli hissetmeme sebep oldu...Tenimde denemeden siparis vermeye cesaret edecegim bir parfumdu ve bunu yapmadigim icin simdi cok memnunum.

Musc Ravageur, hakkinda cok duydugum ve okudugum bir parfumdu. Basenotes'u hafta bir kontrol eder, pek cok kisinin "hayatimin en iyi parfumu" demesinin yaninda, pek nadir kisininde "benim icin hayalkirikligi" diyen yorumlarina gulerdim.

Tamam, gercekten benzer parfumleri yorumladim, ama bu kadar berbat bir acilista olani denememistim. Unisex olarak kullanilan bu parfumun inanilmaz derecede agir olan ust notalari (lavanta, bergamot ve tarcin) bayan kullanimina uygun degil. Ustelik ben, koku zevki cevresindekilerin sevmedigi kadar agir olan birsiyim. Ve MR bana cok agir geldi, cok, cok agir geldi...

Linkini verdigim yaziya bakarsaniz, parfumu benim gibi sevmeyenlerin cogu basarisiz olan ust notalarindan bahsetmis. Ustelik bes dakika icinde allerjim harekete gecti, hic konforlu bir parfum degil.

Parfumu seven kullanicilarin cogu beyler. Bu acidan dusunursem, yani parfumun unisex degil de erkek kokusu oldugunu dusunursem o zaman yorumum degisebilir. Simdiye kadar pek cok unisex parfumun kadinlara daha cok yakisacagini vurgulamistim. MR'da erkek tenine daha cok yakisacak bir parfum olabilir.

Peki neden kimisi super derken, kimisi parfumu sevmedigini soyluyor? Ten kimyasi...
Benim ust notalarda "yasemin, bergamot ve tarcini" hissettigim gibi, kimisi agirlikli olarak vanilya notasini hissetmis.

MR icin soylenecek cok fazla sozum yok. Deneyin, belki seversiniz. Bir bayan olarak bu ihtimali az goruyorum, ama bir erkek olarak hosunuza gidebilir ve teninize yakisabilir...

Hiç yorum yok: