23 Nisan 2007

Cologne Blanche by Christian Dior (2004)


Yorumlamam istenilen ve adresime gonderilen parfumler arasinda erkek parfumlerinin sayisi da hizla artiyor ve ben bir sekilde bir yerlerden baslamam gerektigi icin bugun ilk defa bir erkek parfumunu yorumluyorum.

Notalari: Rosemary( biberiye),bergamot, Orange Blossom( portakal cicegi), Sweet Almond(tatli badem),green herbs( yesil baharatlar), pepper( karabiber), vanilya, misk

Cologne Blanche, Hedi Slimane tarafindan bulunan uc parfumden (Eau Noire, Cologne Blanche and Bois D'Argent) biri. Parfumu denedikten hemen sonra erkek parfumu kullanmayi seven bayanlarin ilk tercihlerinden birinin neden Cologne Blanche oldugunu anladim. Tatli badem, tereyagli vanilya, misk, portakal cicegi... Christian Dior, son yillarin parfum konusunda basarisiz ismi, erkek parfumleri konusunda bayan parfumlerinden daha basarili bir performans sergiliyor.

Parfum acilisini biberiye ile yapiyor. Ben bu notayi sahsen cok sevmiyorum cunku icinde kullanildigi parfume eskilerden geliyormus havasi veriyor.Hemen ardindan bergamot ve portakal cicegi hissediliyor. Klasik kolonyalardan bekledigim fresh acilisi bu parfumden de bekliyorum fakat oyle bir nota yok. Orta notalarda tatli badem ve hemen ardindan tereyagli vanilya ve yesil baharatlar hissediliyor. Son olarakta misk notasini hissediyorum ve parfum etkisini yitiriyor.Erkek parfumlerinin uzun sure tende kaldigini dusunursek Cologne Blanche bu konuda sinifta kaliyor.

Cologne Blanche'de kullanilan tum notalar guzel tamamlanmis. Hafif sekerli oldugu halde etkileyici parfum.

Sonuc olarak, erkek parfumlerinin yogunlugundan sikayet ediyorsaniz, Cologne Blanche'yi bir deneyin derim. Ferahlatici bir koku arayan beyler icin tam olarak uygun koku degil. Ama bir parfumden beklentiniz yumusaklik ve rahatlik ise bu parfum aradiginiz koku olabilir. Badem notasi en baskin nota ve bu nedenle Cologne Blanche'den hoslanabilmeniz icin badem kokusu ile barisik olmaniz gerekiyor. Bayan kullanimi acisindan bu koku tarzim degil.

Parfum ile ilgileniyorsaniz e-LUXERY'den ayrintili bilgi alabilirsiniz.

Hiç yorum yok: