19 Mayıs 2007

Boucheron by BOUCHERON (1988)


Notalari: Lemon(limon), Basil(feslegen), Orange Flowers(portakal cicegi), Bergamot,Tuberose(SUMBUL), Geranium( sardunya), Iris, Sandalwood( sandal agaci), benzoin(aselbent).

Boucheron, Saks Fifth Avenue magazalarina her gidisimde dikkatimi ceken bir kokuydu. Iki aylik denem surecinden sonra parfumu satin aldim. Aldiktan sonra sadece iki kere denedim. Daha sonra rafa kaldirdim ve benim icin bir olu yatirim donustu.

Boucheron yogun ama asil bir koku. Karakteri belli, kullanim alani belli ve hatta kullanacak kisilerin yasinin da belli oldugu bir parfum . Yani parfumu begenen kisiler uzerine bir arastirma yapilsa, karakterleri birbirine tipa tip benzeyen kisiler oldugunu kesfedebilirdik. Parfum 35 yas uzeri bayanlar icin uygun. Ben satin almadan once, satis yapan bayan kokunun bana hitap etmedigini soylemisti ama dikkate almamistim. Daha sonra o bayana hak verdim. Fakat burada anti parantez aciyorum, o bayanlarin Chanel parfumleri hakkinda soyledikleri seyler bir kulagimdan giriyor ve digerinden cikiyor. Yasim kac olursa olsun, tum Chanel parfumleri giyebilirim ben:)...

Boucheron, klasik bir "yesil-sumbul" kokulari grubu parfumu. Limon ve feslegen sanirim beni iki ay boyunca etkileyen o kombinasyondu. Ardindan sumbul ve portakal cicegi cok net hissediliyor. Sandalagaci alt notalarda hissedilen en yogun koku diyebilirim. Tum bu notalara bakinca, muhtemelen sumbulden dolayi ben Boucheron'u hic kullanamadim. Bu notayi sevebildigim parfum sayisi ucu gecmeyecek kadar az. Problem parfumlerde degil tabiki, benim inanilmaz ten kimyamda...

Boucheron, ozellikle gece kullanimina uygun. Gunduz kullanimi icin cok bayiltici gelebilir. Buna ek olarak kesinlikle ten kokusu dedigim grup icine giriyor. Ben suan kullanamiyor alsam da Boucheron'un basarili tamamlanmis bir koku oldugunu dusunuyorum. Daha once sumbul kokularini deneyen ve bu tarz kokulari sevdigini dusunen bayanlarin, Boucheron'u sevecegini dusunuyorum. Ayrica aranizda yesil kokulari sevdigini soyleyen bayanlar, ozel bir yesil koku ariyorsaniz, Boucheron'a da bir sans verin derim. Son bir ek, ben EDP versiyonunu yorumladim ve bu nedenle kokunun cok yogun oldugunu dusunuyor olabilirim. Eger parfumde yogunluk sizi rahatsiz ediyor ise EDT versiyonunu denemelisiniz.