20 Şubat 2008

OSMANTHUS INDERDITE ve ILANG IVOHIBE


Osmanthus Interdite(2007)

Parfum d'Empire evinin parfümlerinde tarihteki imparatorluklardan esinlendiğini daha önce de yazmıştım. Merak edenler arşivden diğer parfüm yorumlarına da bakabilirler. Bugün yorumlamak istediğim Osmanthus Interdite de Çin imparatorluğunu sembolize eden meyvemsi-çiçeksi bir parfüm.
Notalari: yesil cay, turuncgiller, osmanthus, gül, yasemin, misk, deri.

Osmanthus Interdite'i dinlenmiş bir burunla ilk defa deniyorum. Daha önceleri parfüm butiklerinde tükettiğim burnumla denemiştim ve kokuyu net bir şekilde anlayamamıştım. OI açılışını şekerli denebilecek meyveler ve turunçgiller ile yapıyor. Birkaç dakika sonra yeşil çay notasını hissedebilmek mümkün. Orta notaları çiçekler ve osmanthus ile süslenmiş parfümün alt notalarında da deri notası farkediliyor. OI, güzel bir bahar ve yaz parfümü olabilir.

Beyler için kötü bir haber veriyorum. OI bana erkek kullanımı için fazla şekerli ve feminen bir koku gibi geldi. Aslında parfümde erkeksi notalar da kullanılmış. Özellikle yeşil çay ve deri notası derinlerde bir yerde erkek parfümlerini anımsatıyor. Ama meyve ve çiçek notaları erkek parfümlerinde aradığım özelliklerin çok dışında kalmış, yüksek doz olmuş...

Osmanthus Interdite bana geysaları anımsattı. Hafif ve zarif bir koku olduğunu düşünüyorum. Parfümün havada yayılması ile birlikte bir çin rüzgarı esiyor her yerde. Bu kadar hafif ve zarif bir koku olmasına rağmen etkisinin oldukça uzun sürdüğünü de belirtmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

Son bir not: Osmanthus Interdite birkaç dakika içinde alınabilecek bir koku değil. Pudramsi yapısı bazı kişilerin parfümden çabuk sıkılmasına sebep olabilir. Giyilmesi ve sevilmesi kolay bir parfüm ama bir şişe alınabilecek kadar sevdiğinize emin olmanız gerekiyor. Ben henüz parfümü bu kadar çok sevmedim. Bakalım zaman ne gösterecek...

PARFUMERIE GENERALE 15 ILANG IVOHIBE(2006)
Notalari: ylang ylang, California portakalı, Mısır yasemini, vanilya, odun parçaları ve misk.
Les Senteurs isimli parfüm butiğinden numune almasaydım Ilang Ivohibe'nin bir erkek kokusu olduğunu daha yıllarca düşünüyor olacaktim. Parfümün açılışı her nedense bana erkek kokularını anımsatıyor ve bu nedenle şimdiye kadar tenimde denememiştim. Bugün, parfümü yorumlarken, farkettim ki vanilya ve misk devreye girdiğinde parfüm birden feminen bir kokuya dönüşüyor. Bana göre parfümün erkeksi üst notaları bayanları rahatsız etmeyecek ama vanilya ve misk ağırlıklı alt notaları erkekler için fazla kadınsı gelecek.

Tam vanilya notasının şekerli bir hal alacağı düşünülürken koku değişiveriyor. İlk 10dakika teninizde bir koku şöleni oluyor. Ilang Ivohibe değişiyor ve gelişiyor. Sonra alt notalar hissediliyor ve değişmeden kalıyor. Dönem dönem alt notalarda muhtemelen misk notasi bana sabunumsu bir nota hissi verdi. Tenimde en uzun süre hissettiğim nota vanilya olduğu için bu kokuyu vanilya parfümleri grubuna koymak istiyorum.

Bu grupta tanınan ve sevilen Chinatown ile karşılaştırma yapacak olursak, Ilang Ivohibe daha sentetik, daha az şekerli ve daha geniş yaş grubu tarafından kullanılacak bir koku olurdu. Chinatown ise gurme denebilecek bir vanilya notasının tereyağımsı his veren sümbül notası ile harmanlanışından oluşuyor. Şekerli, daha kalıcı ve daha genç yaş grubuna uygun bir parfüm.

Sonuç olarak, İlang Ivohibe için favori vanilya parfümüm diyemem. Buna rağmen piyasadaki pek çok parfümden çok daha başarılı bir tamamlanısı olduğunu söylemek istiyorum. Kendi zevkime dayanarak bir şişe İlang Ivohibe'yi kullanabileceğimi sanmıyorum fakat bu parfüme bayılacak pek çok bayan olduğunu düşünüyorum.

3 yorum:

ercijuana dedi ki...

çıktığım koku farkındalığı yolculuğumda sizinle karşılaşmak beni müthiş heyecanlandırdı.yıllardır denedeğim ve kullandığım kokuların yetersizgelişi beni bu yolculuğa çıkmama sebep oldu.piyasaya çıkan hemen her parfümü çözmek aradığım tutkumun gerçekleşeceğini ümidiyle sizin yorumlarını okuyabilmek süprizi ile karşılaştırdı beni bunun için teşekkür borçluyum size.şu ara koklamadığım china town ile yorum ve içerik araştırması benisize getirdi birde marc jacobs daisy denemek istiyorum her notasını hissetmekten büyük haz alacağım koku arayışım hiçbitmeyecek sanırım bu bendetutku oluşturdu.sizle dialoğa geçmek isterim sevdiğim sedir ağacı bergamut, erik,zencefil kakule,amber,kayısı, vedaha bahsedeceğim bir iki nokta daha var ör:sedir ağacı bende yeni doğan bebeklerin enselerinde yıkanana kadar var olan bir koku bunu farkettim ve ömürlerinin 4 bin 5 bin yıl olan bir ağacın kokusunun bende ölümsüzlük,cennet ve masumiyeti çağrıştırması arayışlarıma farklı bir yön veriyor vb.sizinle irtibata geçmek isterim mümkünsebu heyecanlı yolculuğumda sizi tanımak çok hoş

Adsız dedi ki...

Merhaba blogunuzu annic goutal parfumlerini googleda ararken farkettim.Laura Biagiotti DUE Uomo parfümünü netden sipariş verecem fakat parfümü test etme şansım olmadı bulunduğum yerde satılmadığı için.Aslında bu grubun ürünlerini kullandım memnunum ama DUE uomo hakkında hiç bir bilgim yok ve bana bu parfüm için yorum yapmanızı rica ediyorum....Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Osmanthus Interdite parfumunu bulamadım.Parfumun farklı bir tarzımı var??değişik alışa gelmişin dışındamı????diğer yabancı sitelerde cok fazla metettiklerini gördüm.bana adres verebilirmisiniz sipariş verebileceğim,türkiyede satan yer yok...notaları yeşilçay turunçgiller vs. demişsiniz guzel hoşda fazla pudralı bi yapısımı var???sitenizi takip ediyorum 5 gundur.hediye parfum yaptıracam erkek arkadaşıma.( İSKENDER veya Osmanthus Interdite )iskender içinde limon kolonyası tarifi yapanları okudum ve muallakda kaldım.mekanlarda kendini belli eden farklı bir koku arıyorum.bu ikisinden hangisini onerirsiniz.ilginiz için çok teşekkür ederim. :)