9 Ekim 2010

PARFUM ANALIZI

Havalar sogumaya basladi. Mevsimin degismesi ile beraber kullandigimiz parfumler de degisiyor. Ben bu mevsimi cok seviyorum.

Bu aralar designer parfumleri ile daha cok ilgiliyim. Dior'u, Guerlain'i, Hermes'i tekrar tekrar kesfediyorum. Bu uc parfum evi en guzel designer kokulara sahip bence. Chanel'i severim, ama Chanel tek cizgide gidiyor. O cizgiden hoslanmayanlar chanel parfum kullanamiyorlar. Zaten bu markayi bastan sona ele aldiginizda ayakkabilarindan, cantalarina kadar, kiyafetlerinden, parfumlerine ve hatta diger kozmetik urunlerine kadar hersey tek bir cizgide, markanin klasikleri olmus durumda. Diger markalari tek tek degerlendirmeyecegim, cunku hepsinde guzel koku var. Ama butunuyle iyi degiller.

Piyasada kolay bulunan kokulardan neleri seviyorum ben?

Tek tek isim vermek hosuma gitmiyor aslinda. Parfumler sisede durdugu gibi durmuyorlar tenimizde. Hepsinin denenmesi gerekiyor. Bende bayildiginiz bir koku, bir diger kiside " hic olmamis" dedirtebiliyor. Cok agir, sekerli, cok baharatli, cok light kokulari sevmiyorum. Ten rengi, vucudun isisi, cilt tipi ve yediklerimizden, hormon degerlerimize kadar parfumlerin kokusunu etkileyen faktorlar var. Insanlarin cizgisi, yasam stili, yaptigi aktiviteler kullandiklari parfumleri secmelerinde en onemli etkenler. Tum bunlari goze alarak ve tabii yasimi da bu isin icine katarsak sevdigim parfumleri dusununce aklimda belli isimler oluyor. Ben biraz hanim hanimcigim. Zerafete onem veririm, kiyafetlerim spor bile olsa cici detaylari olur mutlaka. Aksesuar severim ama taki cok sevmem. Yuzuk olarak tek tas+ alyansimi, kupe olarak inci kupemi takarim. Kolye olarak farkli tarzlarda birkac inci kolyem var. Spor kiyafetlerle butunlenecek, klasik kiyafetlerle butunlenecek ve gece kiyafetleri ile butuncesecek. Bilezik cogu zaman takmiyorum ama bir inci bilekligim, bir tane ic ice gecmeli pirlanta detayli halka birlezige sahibim. Sahip oldugum butun mucevherlerim bunlar. Aksesuar olarak birkac tane yine pirlanta tasli yada incili brosum ve cok cesitli boyun aksesuarlarim var, kiyafetlerim gore kullaniyorum. Ayakkabi tercihim cogunlukla rahat yuruyebilecegim orta yukseklikte topuklu yada tamamen topuksuzdur. Kilo olarak skinny degilim ama sanirim zayif gurubundayim. Tum bunlari ornek olarak verdim. Benden parfum analizi isteyen cok fazla kisi oluyor. Yazdigim kriterler analiz icin yeterli degil ama ilk once cevaplanmasi gereken sorular arasinda.

Simdi sira vermek istedigim orneklerde:

Hermes- Caleshe, Hiris, Un Jardin en Mediterranee, Terre d'Hermes( erkekler icin),

Hermes'in daha cok sevdigim birkac private koleksiyon parfumu var. Fakat bunlar kolay bulunabilecek olanlar degil maalesef.

Dior- Diorella, Eau Fraiche, Eau Sauvage( erkekler icin)

Dior en guzel yaz parfumlerini yapiyor. Yaz mevsimi geldiginde yeni bir parfum/ kolonya almak isteyenler Dior'u unutmasinlar.

Guerlain: Aqua Allegoria Pamplelune( unisex), Jicky( klasik, gencler sevmeyebilirler), Nahema( klasik), Vetiver Sport( yada daha olgun beyler icin orjinal Vetiver).

Guerlain klasikleri ile guzel. Sevdigim cok kokusu var ama gundelik hayat tarzina cok fazla uymuyorlar. Aqua Allegoria Pamplelune en sevdigim hafif Guerlain kokularindan bir tanesi.

Bvlgari/Bulgary: Black ( keske tenimde bocek ilaci gibi durmasaydi), Rose Essentielle.

Black'i erkek teni icin ornek verdim ama mutlaka denenmesi gerekiyor. Rose Essentielle, gul kokusu sevenler icin "clean" bir ornek bence.

Chanel: Coco( klasik), Gardenia, No.19, No.5 Eau Premiere.

Chanel ozel kolaksiyonunda cok guzel parfumlere sahip. Kesinlikle en sevdigim parfum evlerinden biri. Sycomore su aralar en cok kullandigim kokusu.


Diger ornekleri baska bir yaziya birakiyorum...

2 yorum:

Deniz dedi ki...

Merhaba Mademoiselle,

Blogunuzu yein keşfettim ve keşfettikten bu yana da sürekli karıştırıyor ve fikir alıyorum. İşim de bir yönüyle parfümlerle ilgili olduğu için bu konuda bilgilenmeye çalışıyorum. Parfüm zevkimin ana doğrultular açısından sizin zevkinizle uyumlu olduğunu düşünüyorum. Önerileriniz çerçevesinde lucky scentten birkaç sample sipariş ettim bile. Blogunuzun aynı keyifle devam etmesi dileğiyle,

phoenix dedi ki...

Merhaba Mademoiselle;
Öncelikle sizin gibi biriyle aynı dili paylaştığım için kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü yazdıklarınızı okumak bana büyük bir keyif veriyor..Size danışmak istediğim bir konu var parfüm tanıtımlarında ismini göremediğim bir parfüm
John Varvatos Vintage for him
Ben 23 yaşında olsam da yaşıtlarıma göre daha olgun görünen ve olan biriyim..Çok ferah kokulardan ziyade biraz oryantalist ve baharatlı kokuları daha çok sevmekteyim.Esmer tenli ve uzun boylu biri olmakla birlikte pop kültür ve ona ait şeylerden haz etmiyorum.alternatif bir hayat tarzım var denilebilir..bu bilgileri veriyorum çünkü yukarıda yazdığım parfümün benim gibi birine uyup uymayacağını bilmiyorum..ben ve benim gibilere önerebileceğiniz kokular nelerdir yardımcı olursanız gerçekten çok mutlu olurum.
Şimdiden çok teşekkür eder yazılarınızdan bizi mahrum bırakmamanızı dilerim..