10 Temmuz 2011

GYPSY WATER, BYREDO (2008)


Byredo parfumlerinin hepsini kagit uzerinde denedigimde birkac parfum ile beraber Gypsy Water her zaman hosuma gidiyor. Cunku diger parfumler arasinda dengede seker yapisina sahip, yeterince fresh bir koku oldugunu dusunuyorum. Cingene kelimesi her zaman bir karmasa, bir renk cumbusu biraz ordan biraz burdan dusunceleri getiriyor aklima. Gypsy Water ise son derece dengeli, biraz ordan biraz burdan kelimeleri ile son derece uyumsuz.

Gypsy Water tek basina denendiginde naif bir misk kokusu gibi. Notalarina bakmassam koyabilecegim tek kategori misk parfumeleri. Notalara bakinca cam agaclarinin kokusunu rahatlikla anlayabiliyorum. Vanilya sanki cok cok az kullanilmis, bir dokunus gibi sanki. Odun notalari son derece yumusak, son derece romantik. Tutsu ve amberin etkisi tam kivaminda, hicbir agirlik yok. Odunumsu parfumleri denemek isteyen ama bu tarz kokulari agir bulanlarin kokusu sanki.

Gypsy Water baska kategorideki parfumler ile denendiginde sonuk ve etkisiz. Bu nedenle bir sise Gypsy Water alip giyer miyim emin olamiyorum. Buna ragmen tekrar tekrar denemek istiyorum parfumu. Elimdeki numunesini sonuna kadar kullanmak isteyecegim kokulardan. Parfumun sessizligi disinda hicbir negatif ozelligi yok gibi geliyor. Huzur veren bir parfum. Ilk goruste ask degil ama zamanla sevgimin buyuyebilecegi kokulardan. Ust notalarindan emin degilim ama orta ve alt notalar kesinlikle unisex bir koku.

Parfum notalari: bergamot, limon, biber, juniper, tutsu, cam agacinin igneli yapraklari( ne deniliyor tam olarak bilemiyorum), menekse, amber, vanilya, sandalagaci.

Hiç yorum yok: