10 Temmuz 2011

M/MINK by BYREDO (2009)

Parfum Notalari: murekkep, tutsu, paculi yapraklari, karanfil, bal, amber.

Murekkebin kokusu...Tek kelime ile saka oldugunu dusundugum bir koku. Murekkep belki dogru miktarda ve dogru formulle cok kotu olmayabilirdi. M/Mink tuhaf, dunya disi, eksi, hicbirseye benzemeyen, farkli bir koku. Gercekten, simdiye kadar denedigim hicbir parfume benzemiyor. Kategorize etmekte bile zorlaniyorum.

Ben parfumu denerken kim, neden boyle bir kokuya para verip alir diye dusunurken parfumun iyi satildiginin mailini aldim. Belki diyorum hani toplumda cok farkli olmayi sevenler, hani bir sekilde bir seylere kendi dunyasinda savas acanlar, tepkililer ya da kendisini sanatin cesitli dallarina adayanlar bu tarz parfumleri sevebilir. Aradigi kokunun tamamen sira disi olmasini isteyenler, hayatta yaptiklari hersey ile siradisi olanlar M/Mink'i sevebilirler.

Ben bir klasik muzikten anlarim o kadar. Unlu bazi tablolarin kime ait oldugunu bilemeyebilirim, maalesef her turlu muzik aleti calamam, Londra'da oturdugum halde her muzikale, her tiyatroya gitmedim. Moda sovlarindan cikmayan bir bayan da degilim. Kizimi cok yonlu yetistiriyorum ama kendim cok yonlu degilim. Kiyafetlerimde bile risk almam...Burberry'den trenchcoat, Chanel'den tweed takim, parfum, Loubutin'den ayakkabi, Prada ve LV'den canta alirim...Klasigim, marjinal olamam.

Lafi fazla dolandirmadan bir nokta koyayim. M/Mink ucuk kacik, cilgin bir koku. Benim icin degil ama farkli olmayi sevenlerin kokusu olabilir.

Hiç yorum yok: