11 Aralık 2006

Miss Dior by Christian Dior (1947)



Notalari: Sage (adacayi), Gardenia(gardenya), Galbanum(seytan mersini), Rose(gul), Neroli(portakal cicegi esansi), Jasmine(yasemin), kavak agaci, Patchouli(silhat), Cistus(turuncgiller, eksi), Labdanum(laden).

Parfum severlerin en degerli gordugu klasiklerden ve "ladylike" diye nitelendirdigi grup icerisinde olan Miss Dior gelmis gecmis en nefis ve kadinsi parfum olarak tanimlaniyor. Imalatinda kaliteli ozler kullanilmis ve notalari iyi tamamlanmis bir parfum icin bugunlere gelmis olmak o kadarda zor olmasa gerek!

Parfum benim tenimde acilisini limonumsu ozler,yesil bitkiler ve laden ile yapiyor. Aslinda laden acilis notalari arasinda degil ama ben bu hissi notanin cok keskin olmasina bagliyorum. Miss Dior'daki limon notasi mukemmel tamamlanmis ve uzun bir sure devam ediyor. Limondan sonra yasemin ve daha sonrada portakal cicegi, silhat ve gardenya ile parfum tene veda ediyor. Ben tenimde gul gibi bazi notalari hissedemiyorum. Miss Dior ten sicakligina ve kimyasina gore oldukca degisen parfumlerden biri, iste bu yuzden zirvedeki yerini koruyor. Etkisi yikanmadan cikmayacak kadar uzun suruyor.

Miss Dior benim kisisel parfum gardrobumun bir kosesinde, bugunlerde biraz arka planlarda kalmis bir sekilde duruyor.

Neden mi??? Cunku biraz daha modern tarzi benimsemeye baslamis ve 1950'lerden oncesine dayanan parfumleri ince eleyip sik dokumaya baslamis durumdayim. Ayni grup icerisindeki parfumlerden Chanel Gardenia benim icin daha yumusak tonlarda ve kolay giyilebilir bir parfum.

Sonuc olarak, Miss Dior ozel gunlerde ve ozellikle gece davetlerinde yaz-kis giyilebilecek parfumlerden birisi. Parfumu kullananlarin "35 yas ve ustu" olma sinirina dikkat etmesi gerektigini dusunuyorum.

1 yorum:

Bibu Butik dedi ki...

İşte benim parfümüm :))
hayatımda ilk defa bir parfümde tenimin artık miss dior cherie ile bütünleştiğine şahit oldum,koku ne kadar büyüleyici olursa olsun insanlar senin kokunu aldıkları akıllarına sen geliyorsan,bence o parfüm senindir..
Miss dior da öyle bir koku,eğer farklı bir parfüm arayışı içindeyseniz kesinlikle miss dior cherie keşfedin derim..
Ayrıca yaş sınırı 25 civarı içinler de ideal,en azından bana göre :))hehehe:))