21 Aralık 2006

Quelques Fleurs L'Original by Houbigant (1912)


Icerigi: Greens (Yesiller), Bergamot( Bergamut), Orange Blossom( Portakal cicegi), Lemon(Limon), Tarragon,Rose (gul), Jasmine(yasemin), Tuberose(sumbulgillerden), Lily of the Valley( vadi zambagi), Ylang-Ylang, Carnation(karanfil), Heliotrope(gunes cicegi, kediotu olarakta biliniyor), Orchid(orkide), Orris(menekse kökü), Sandalwood(sandalagaci), Amber(kehribar), Musk, Tonka Bean(parfumlerde kullanilan, vanilyamsi, Guney Amerika'da yetisen bir bitki turu), Civet(bir cesit misk).

Jean Patcholi parfumlerine bakarken magazada bir bayan elinde Quelques Fleurs ile geldi ve bana, "bir suredir sizi izliyordum ve baktiginiz parfumlerden bu kokuyu sevebileceginizi dusundum" dedi. Iyikide geldi yanima ve boyle soyledi, bende guzel bir tesaduf eseri, favori parfumlerimden biri ile tanistim. Boylelikle bazen giymekte zorlandigim Chanel No.19 yerine daha rahat giyebilecegim yeni bir koku sahibi oldum.

Parfum hobimi yeni gelistirmeye basladigim zamanlar sevdigim bazi kokularin baskalari tarafindan sevilmedigini gorunce birden bir soguma hissseder sonrada bilinc altima sen bu parfumu sevmiyorsun diye baski yapardim. Benim henuz yeni oldugum icin basarili parfumleri anlayamadigimi dusunurdum. Sonralari gelisen bir anlayisla herkesin farkli kokulari sevebilecegini ve bunun o parfumun basarisiz oldugunu gostermedigini ogrendim.

Iste Quelques Fleurs bazisinin benim gibi cok sevdigi ama hala anlayamasam da kimisinin pek isinmadigi bir parfum. Halbuki en rahat giyilebilir parfumlerden biri oldugunu da dusunuyorum. Parfum aciklamasinda gece kullanimi icin oneriliyor fakat ben her mevsim ve her saat kullanilabilecegini dusunuyorum yada en azindan benim her mevsim ve saat kullanabilecegim bir parfum diye eklemede bulunmak istiyorum.

O, 1912 yilindan gelen bir hazine ve 2006 yilinda hala uretimde olmasi gecen yillarin kendisini eskitemedigini belgeliyor. O kadar eski oldugu halde cok fresh bir kokuya sahip. Yikamadikca cikmayan kalici kokusu bu parfumu dahada etkileyici yapiyor.

Quelques bana Chanel Cristalle'yi animsatiyor . Ama daha daha limonumsu ve daha yesilimsi. Belki biraz daha tatmin edici, daha buyuleyici, daha feminen...Cristalle gibi bir klasikle yarisacak fakat ondan daha etkileyici olacak kadar guzel diger bir klasik parfum. Iki parfumde acilisini o eskiden gelen bergamut kokusu, ardindan limonumsu koku ile yapiyor sonra zit kutuplara gidiyorlar. Quelques kendisini cicek notalarina teslim ediyor, Cristalle ise daha odunumsu notalara. Son notalardaki menekse-karanfil kendisini hissettirmeye baslayinca eskilere cok eskilere gidiyorum. Annemin balkonundaki rengarenk ciceklere...Onlar benim bir donemki arkadaslarimdi. Cocuklugumun en favori cicekleriydi. Harika kokardilar, hala harika kokarlar...

Duzeltme Haziran 2007:
Aradan gecen uzun zaman icerisinde Quelques Fleurs hakkinda niye boyle bir yorum yazdigima anlam veremiyorum. Suan parfumu her denemek istedigimde yaptigim tek sey yuzumu eksitmek oluyor. Sanirim bu yorumun hemen ardindan bir sise Quelques alsaydim, parfumu uc aydan daha uzun bir sure giyemeyecektim. Koku zevkim gelisiyor ve degisiyor...

Hiç yorum yok: