19 Aralık 2006

Quel Amour by Annick Goutal (2002)



Notalari: Wild rose(yabani gul), peony(cok yillik bir cicek),geranium(sardunya), cranberry(yaban mersini), red-currant(kusuzumu), pomegranate(nar), cherry(visne), wine peaches(???)

Annick Goutal'in kizi Camille tarafindan kesfedilen bu parfum acilisini visne-sarap-gul kokusu karisimina benzeyen bir koku ile yapiyor.Bu sekilde ilk notalari olan bir parfum benim gibi sarap kokusundan nefret eden biri icin etkileyici olmasa da kisa sure icinde pembe gulun saf, masum ve yumusak kokusuna kavusuyorsunuz ve kendinizi gullerden ve peoni'lerden olusan bir bahce icerisinde hissediyorsunuz. Ilerleyen dakikalarda meyvemsi ve sekerimsi koku kendini belli etmeye basliyor. Ne cok sekerli, ne cok meyvemsi, ne de cok pudramsi, tam kivaminda bir koku sizi mest ediyor.

Ben Annick Goutal parfumlerini kesfettikce bu cizgide de -diger parfumculerin yaptigi gibi- dogunun ve akdeniz ulkelerinin gizemli baharatlarinin kullanildigini farkettim. Gerek en populer parfumleri Eau d' Hadrien(saf limon kolonyasi), Le Jasmin(yasemin esansi) ve simdi de Quel Amour(gulsuyu) bize cok bildik notalar icermekte.

Quel Amour'a yaz ve kis cok rahat giyilebilecek, benim tenimde 3-4 saat belki biraz daha uzun kalan bir parfum. Koku familyasi oryantal gul kategorisinde. Parfum benim icin ust notalari haric, hos tamamlanmis(daha sonradan yaptigim bir duzeltme ile White Musk by Montale'nin kismen bu parfume benzedigini ama daha basarili oldugunu yazmak istiyorum).

Kendimi bu pafumu giydigim bir gun saclarim yandan ayrilmis ve arkadan bir topuz ile tutturulmus yada sadece baglanmis, uzerimde yumusak ve acik tonlarda bir tayyor (ozellikle tuvit)ile hayal edebiliyorum. Ya da sicak bir yaz gunu beyaz ceketim ve toz pembe rengi etegim ile guzel bir kombinasyon olsturacagini hayal ediyorum.

Resimdeki pembe cicekler peony'lere aittir.

Hiç yorum yok: