14 Aralık 2006

Blush by Marc Jacobs (2004)



Notalari: pink freesia(pembe frezya), jasmine nectar(yasemin), orange flower(portakal cicegi), Italian bergamot (bergamut) and Japanese honeysuckle (hanimeli),sandalwood (sandalagaci), pink musk (misk), cashmere wood(kasmir odun).

Blush genel olarak yasemin kokusu olarak bilinir. Eger sadece yaseminden olusan son derece hafif ve basit (karmasik notalardan uzak) bir parfum istiyorsaniz tam size gore oldugunu soylemek isterim.

Blush, bence genel olarak yaz parfumu olacak kadar hafif ama urun aciklamasinda tum mevsimler icin uygundur yaziyor. Etkisi benim tenimde 3 saat kadar surdu. Yasemin kokularinin genel olarak kalici olmadigini dusunursek ve parfumun notalarinin yumusak tonlarda oldugunu da buna eklersek bu surenin dogal oldugunu dusunuyorum.

Buna ek olarak bu parfumu giyen bir insanin pamuk gibi oldugunu hayal edebiliyorum. Yani bu kadar yumusak, katkisiz ve saf parfumu kullanan bir insan teninin pamuk kadar da yumusak oldugu dusuncesini getiriyor bana.

Parfumler ve karakterler konusunda yapilan arastirmalarda oldugu gibi bence bu parfumu begenen bir insan samimi, guler yuzlu, belki cekingen, yumusak karakterli, sadelikten hoslanan ve genc birisi olabilir. Tekrar parfum ve yas sinirlamasindan hoslanmadigimi ve herkesin her kokuyu tasiyabilecegini yazmak istiyorum ama bu parfum bende genc kitleleri cagristiriyor.

Marc Jacobs, bu aralar buyuk siseler icinde oda kokusu, kisisel parfum, nevresim kokusu, perde kokusu, vs. amaclarla kullanilacak tek nota parfum (splash) uretimine basladi. Son derece basit ve "ml" orani yuksek olan bu siseler pek cok kisi tarafindan cok sevildi.

2 yorum:

B5 dedi ki...

merhaba tekrar,
daha once bahsetmis oldugum web www.basenotes.net , merak ettigim zaman buradan faydalanirdim ben de..
Kolay gelsin
Sevgiler,
B5

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Basenotes pek cok parfumseverin bulustugu ortak sitelerden birisidir. Ben de yorumlarimi yazmadan once oradaki yorumlara da bakarim. Basenotes'da tek sorun genelde insanlar en sevdikleri parfumleri yorumlamalari. Ya da yorumlayan kisilerin genel parfum bilgilerinin az olmasi. Ama bu sekilde bu adresi diger Parfum Fan Club takipcilerine de duyurmus oldun ve sana tesekkur ediyorum.