23 Ocak 2007

FLOWER BY KENZO, KENZO AMOUR

FLOWER BY KENZO (2000)





Bulgarian Rose (Bulgar gulu), Wild Hawthorn(yabani akdiken), Cassie(Çin tarçın), Violets(menekse),Opopanax(Turkiye ve dogu Hindistan'da yetisen yesil renkli sakizimsi bir bitki), White Musk (beyaz misk) ,Hedione(???), Cyclosal(???)

Pembe guller (gul suyu kivaminda), mor menekseler, yesil bitkiler, vanilya ve pudra bana FK'dan kalan notalar. FK'daki gul kokusu Quel Amours'dakine (Annick Goutal) benziyor. Genel familyasi "oryantal cicekler". Modern ve dinamik bir parfum. Etkisi tenimde 4-5 saat kadar suruyor. Ozellikle genc yas grubunun begenisini toplamak icin piyasaya surulmus. Yaz-bahar gunlerinde kullanima uygun. Sahsen Kenzolarin hayrani olan birisi degilim ama FK'nin pek cok bayan tarafindan sevildigini biliyorum. Odediginiz paraya deger ama ozel yada farkli bir parfum degil.
Benim favori cicek kokularim "Spring Flowers" ve " Carnal Flowers". Bu iki parfum disinda simdilik ismi Flower olan diger bir parfumle ilgilenmiyorum.



Kenzo Amour by Kenzo (2006)




Notalari: Cherry blossoms from Japan(Japonya'dan Visne Cicegi), odun parcaciklari, incense(tutsu), buharda pismis Tayland pirinci, vanilya, white tea from China(Cinden beyaz cay).

Nereden baslasam bilemiyorum. Kenzo boyle bir parfumu neden piyasaya surdu? Amour, allerjisi olanlari rahatsiz edecek kadar pudrali. Visne cicegi var ama belli belirsiz. Odun parcaciklari varmis, hic mi hic hissetmiyorum. Farkedilebilir notalar beyaz cay, pirinc(gercekten), vanilya, pudra. Bu notalarda basarisiz tamamlanmis.

Parfum sekerli yapisindan dolayi ozellikle genc yas grubunun hoslanabilecegi bir tarza sahip. Notalari basit, tende degismiyor, etkisi uzun surmuyor(bir saat kadar). Parfumun imalatina cok fazla para harcandigini ve iyi esanslar kullanildigini dusunmuyorum.

Bu kadar olumsuz ozellige ragmen ayni parfume uc farkli renkte sise tasarimi cok dahice olmus. Gunumuzde telefonlardan tutun, mp3 calarlara kadar herseyin rengarenk kiliflari var ve bu akim genclerin cok hosuna gidiyor. (Itiraf ediyorum, bende bayiliyorum ve sahsen en cok turuncu renkli olanini sevdim). Amour, bir Kenzo oldugu icin ve bu hos siselerde tuketiciye sunuldugu icin beklenilen satis grafigini yakalayacaklarini dusunuyorum. Ama markasi ve hos siseleri olmasaydi icindeki parfumu kimler farkedecekti bilmiyorum!

Reklam Filmleri:


2 yorum:

B5 dedi ki...

Kenzo erkek ya da kadin parfumleri, cok genis kitleye hitap etmesi gerektigi icin sanki kolay tasinabilir parfumler diye dusunuyorum. Cok fazla bir karakteri yok.. Ete´yi kullanmistim bir ara.. Deodorantin bir ust sinifi gibi. Yani hos kokmak icin kullanim..
Güzel kokmak veya akilda kalmak icin kullanilacak, bu benim, benim kokum denilebilecek parfumler degil..

Amour? Gecen sene Paris´de ilk gordum. Insanin gozune sokuyorlardi ilk girislerde.. Elbette SISEsi yüzünden, aynen dedigin gibi, dikkatimi cekti. Ama ücünün de cok hosuma gittigini soyleyemeyecegim..
Yamuk siseler bana Shiseido nun losyon-kremlerini hatirlatiyor..

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Parfum maceralarima ilk basladigimda luks bir alisveris merkezinde iyi giyimli bir bayanla tanismistim. Demistiki, eger parfum reyonunda bir parfumu gozune gozune sokuyorlarsa (senin tabirinle:))firma o parfumu piyasaya surerken emin olamamistir. Bu sekilde davranislar ve parfumun cok satildigina dair yalanlar bilincsiz yada kararsiz tuketiciyi hemen etkiler demisti. Halbuki o kocaman ve rengarenk Kenzo'lar farkedilmeyecek gibi degil, degil mi?