10 Ocak 2007

KATIA by VAKKO (1988?)


Notalari:Hint karanfili, Frenk uzumu, Seytantersi agacinin recine hulasasi, Akdiken, Yasemin, Gul, Beyaz cicekler, Mimoza, Misk, Sandal agaci,Amber, Siklamen.

Uzun zamandir eski parfumlerle(klasikler) ilgili yorumlar yaziyordum, bugun degisiklik yaparak bircogumuzun bildigi,en azindan ismini duydugu bir parfumden bahsetmek istiyorum. Ozelliklede-neden bilmiyorum-tanitimi icin Turkiye'den iki tane siparis verdigim ve parfum bloglarindan tanidigim ve Amerika kitasi icindeki yabanci arkadaslarima gonderdigim numunelerin etkisi hafizamdan silinmeden bu yorumu yapmak cok iyi olacak.

Katia, 1988 yilinda(yanilmiyorsam) piyasaya surulmus ve benim bir cocuk olarak hayatimda ismini ogrendigim ilk parfum olmustu.

Henuz yeniyildan birkac gun onceydi. Dunya geneli parfum bloguna sahip olan herkes anlasarak ilk kullandigi bes parfumu hakkinda yazilar ve yorumlar yazmisti. Ben ilk besimden biri olarak Katia hakkindaki yorumalarimi yazmistim. Beyaz cicek hayranlari hemen atlayip biz bu parfumu bilmiyoruz ama denemek istiyoruz diye yazmislardi. Bende o kadar yorum yazip tanittigim ve merak uyandirdigim icin, bir telefon acip Turkiye'deki arkadaslarima parfum siparisi vermistim.

Gelelim Katia'ya...Genel familyasi cicek, genel karakteri duygusal olan parfum, ayni zamanda cok hafif bir koku. Dun aksam sinemaya giderken bir nostalji yapip Katia'yi giyindim...

Parfum acilisini meyve kokulariyla yapiyor. Katia'daki meyve kokulari, daha once yorumladigim Quelques Fleurs'dakine cok benziyor. Hatta o kadar benziyordu ki tum sinema boyunca bunu dusundum ve eve gelir gelmez bilegimin bir tanesine onu da surerek iki parfumu karsilastirmaya basladim. Fakat Katia daha az sekerli, daha yumusak, ve daha sonra cicekimsi kokulara donusuyor. Quelques meyve ve yesil notalarda uzun sure kaliyor. Ikinci evre olan cicek notalarina gecince Katia'ya olan hayranligim daha da artti. Acaba ben bu parfumu kullanmayi neden birakmistim diye dusunmeye basladim. Yasemin, gul, beyaz cicekler, mimosa o kadar guzel harmanlastirilmisti ki, parfumun verilmesi istenen his geldi aklima. Katia, Vakko'nun kurucusunun kizini ilk kez kucagina aldiginda hissettiklerini anlatan parfum ve ismide kizinin ismiyle ayni adi tasiyor.O his sonsuz huzur ve mutluluk olmaliydi... Bir an icin, o sinemada, esimin yaninda huzur ve mutluluk hissettim ve bu hissimin onun tarafindan algilandiginin da cok iyi farkindaydim.

Son notalar hafif pudramsi ve odunumsu notalar. Ilk bir saat icinde tenimde odunumsu notalari hissetmeye basliyorum. Amber, parfumun konforlu bir sekilde giyilmesini sagliyor. Parfum guzel ve uyumlu bir sekilde sona eriyor.

Baslangictaki hafif kokusu ve beyaz cicek kokusu olmasi nedeniyle tenimde etkisinin kisa sure kalacagini dusunmustum ama bekledigim gibi olmayarak beni sasirttigini soylemeliyim. Sabah kalktigimda hala Katia'nin kokusunu hissedebiliyordum.

Katia icin eklemek istedigim bir anim var. Yillar once Etiler Muhtari amcanin burosundaydik. Cok tatli bir amcaydi ve onu cok sevdigimiz icin sik sik ziyaretine giderdik. Bir gun kuzenimle yine oradaydik ve kuzenim tuvaletten kikirdayarak cikmisti. Onu o sekilde gorunce ne oldugunu ogrenmeden ben de gulmeye baslamistim. Gel sana ne gosterecegim demisti ve beraber tuvalete gitmistik. Aynanin onunde bir adet Katia duruyordu ve kuzenimden once tuvaleti kullanan muhtar amca henuz yeni parfum surunmustu. O parfum muhtar amcaya mi yoksa esine , kizina, vs birisine mi aitti bilmiyorum ama bizim hafizalarimizda yillarca Etiler Muhtari amcamiz kadin parfumu kullaniyor olarak kalmisti.

Sonuc olarak Katia, kendi kategorisinde pek cok parfum arasindan iyi tamamlanmis olmasiyla fark edilebiliyor. Katia, pek cok parfumun aksine calisan bayanlar icin is yerine giderken rahatlikla giyilebilecek bir parfum. Yaz kis kullanimina uygun oldugunu dusunuyorum.