7 Ocak 2007

Sortilège by Long Lost Perfume (1937) ( ilk olarak Le Galion tarafindan piyasaya surulmus)



Icerigi: bergamot(bergamut), peach(seftali), orange blossom(portakal cicegi), aldehydic(aldehid), lily of the valley(zambak), jasmin(yasemin), ylang-ylang, rose(gul), violet(menekse), orris(bir cesit susen), lilac(leylak),musk, oak(kavak odunu), sandalwood(sandalagaci), vanilla(vanilya), tonka, opoponax, styrax(gunluk agaci), balsamic ambers(kokulu kehribar).

Bir onceki parfum postumda Irma Shorell parfumlerini yazacagimi soylemistim ve bugun Sortilege'den bahsetmek istiyorum. Sortilege parfumcunun en cok un yapmis kokularindan birisi fakat benim favori Irma Shorell parfumum degil.

Bu parfumun bana eski Amerikan filmlerini hatirlattigini soyleyerek baslamak istiyorum. Hani 1960'li yillara has o ozel sac modelleri ve kabarik etekleri olan elbiseleri giymis bayanlar dans partilerine giderler. O donemde yasiyor olsaydim ve dans partisine giden o bayanlardan biri olsaydim ben kesin olarak Sortilege'yi kullaniyor olacaktim. Siz siyah beyaz bir film karesinde saclari topuz yapilmis, o gosterisli ve feminen elbiseyi giymis bayan olmusken (sadece hayal edin), ben parfum hakkinda eklemelerde bulunmak istiyorum.

Sorilege'yi üst notalarda ferah, biraz meyvemsi ve portakalimsi bir kolonya etkisi veriyor. Daha sonra seftali ve parfum tende kuruduktan bir sure sonra pudrali cicek notalari basliyor. Yasemin, menekse, leylak (bayiliyorum bu kokuya),zambak ve gul. Hepsini ayri ayri hissedebilirsiniz. Pudra icerigi teninizin yapisina gore cok hissedilebilir, hatta o kadar cok hissedebilirsinizki, bunu saf sabun kokusuna benzetebilirsiniz. Biraz fazla degil mi bu kadar fazla cicek kokusu derseniz, evet benim kisisel zevkime gore cok fazla mukemmel koku bir arada ve bu parfumu biraz agir bir hale donusturuyor.

Ama ilginc bir olay (!) , bu parfum simdiye kadar denediklerim arasinda en eglencelisi. Tipki verdigim ornekteki gibi dansa giden bir bayan olarak bu parfumu giyiyor olurdum, cunku bu parfum henuz parti icin evimden ayrilmadan o moda girmemi saglardi. Hem hissettirdikleri acisindan yakisirdi bir dans partisine(tipki calan muzik kadar ahenkli), hem de bir partide bile giyilebilecek kadar ozel ve gece cikmalarina yakisir bir koku.

Son olarakta hafif odunumsu notalarla parfum tenime veda ediyor... Veda ediyor derken, sakin uc dort saat tende kaliyor sanmayin. Eski parfumlerin en sevdigim ozelligidir bu, yikayana kadar cikmaz. Simdiki parfumler oyle mi halbuki...Dunyanin parasini oduyoruz, yuzlerce parfum arasindan kendimiz icin en mukemmelini seciyoruz, seciyoruzda ne oluyor, tende 3 saat ya kaliyor, ya kalmiyor.


Resimdeki bayani goruyorsunuz degil mi? Iste bu bayan muhtemelen o elbisesi ile beraber bir de Sortilege parfum giyiyor olmali. Resimden koku alamiyorum ama beynimin bana dusundurdugu tek parfum Sortilege. Bu arada resim zaten Sortilege'nin resmi tanitim ve satis sitesinden alinti. Ama bu resim olmasa, ben cok benzer baska bir tanesini bulup yine bu posta ilave edecektim.

Sortilege, bundan once bahsettigim Tuxedo kadar odunumsu notalara sahip degil ama en az onun kadar yogun bir koku(cicek notalari olarak) ve kesinlikle feminen bir koku.

Ilk olarak Le Galion tarafindan piyasaya surulmus fakat daha sonra markanin uretimini durdurmasi sonucu Irma Shorell tarafindan Long Lost Perfumes firmasi altinda tekrar piyasaya surulmus. Piyasada online olarak (ozellikle ebay) bu parfumleri rahatlikla bulabilirsiniz. Fakat bazi sise koleksiyoncularinin ozel siseleri cok pahaliya sattiklarini hatirlatarak eger cebinizi yakmayacak bir fiyat odemek istiyorsaniz Long Lost Perfume' den almanizi tavsiye ediyorum.

Sonuc olarak, sahsen parfumlerin icinde yasayan biri oldugum icin kucuk bir sise Sortilegem var ama eger gunluk hayatta, ise, okula, vs... giderken giymek istediginiz bir parfum ariyorsaniz Sortilege size gore degil. Onun yeri ozel parfumler arasinda, cok cok ozel parfumler arasinda hemde. Modern bir koku degil, o nedenle resmi davetlerin hepsine giderkende giyilebilecek bir koku olmayabilir(ozellikle pek cok secenek varken). Eger bu saydiklarimin disinda bir amac icin ozel ve farkli bir koku ariyorsaniz evet Sortilege sizin parfumunuz...



Alttaki resim Sortilege'nin suanda Long Lost Perfumes tarafindan satilan sisesine ait, ustteki resim ise bir zamanlar Le Galion tarafindan satilan sisesine ait.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu parfum ile ilgili benzer bir review okumustum bir moda dergisinde.Review Le Galion tarafindan uretilen Sortilege'ye aitti. O zamanda ilgimi cekmis ama kullanabilecegim bir koku olmadigini dusunmustum. Simdi yine ilgimi cekti ve bende merak uyandirdi ama sadece koklama istegi benimkisi. Hala tarzima uygun olmadigini dusunuyorum.
Bir sorum olacak, Sortilege gibi bazen cok merak ettigim ama kolaylikla bulunmayan parfumlerin sample'larini adresime gondermeniz mumkun olabilir mi? Yada ayni sekilde benim begendigim ama tarafinizdan yorumlanmamis parfumlerin sample'larini benim size gondermem mumkun mu?

Mademoiselle dedi ki...

Tabiki mumkun, US sinirlari icinde oturuyorsan ve eger benim stogumda varsa istedigin numuneyi gonderirim. Numune almanin en guzel yolu ebayden geciyor ve ben bu yolu cok seviyorum, bunuda eklemek istiyorum.

B5 dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
B5 dedi ki...

Bir dakika! Bu annemin yillar once kullandigi, cok sevdigi, sonra uretiminin durdugu soylendigi koku olabilir mi acaba? Eger o ise anneme yilin surprizini yapabilirim.

Parfumun adi Le Galion diye kalmisti, uretici adi diye degil. Hangi parfumu oldugunu o yuzden tam bilmiyorum. Zeytin yesili, ama ustu beyaz dantel kabartmali, galyon resimli, minik bir kutu icinde satiliyordu (Eau de Parfum veya de Toilette). Turkiye de yillar once Bagdat cad.sin bir eczane getiriyordu(!). Parfumeri bile degil!

Alacagim koku le Galion tarafindan uretilenle ayni mi?

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Sortilege bahsettigin parfumun ta kendisi. Bazilari Long Lost Perfume tarafindan piyasada olaninin Le Galion(bahsettigin kutu buydu) surumu kadar iyi olmadigini soyluyor. Ama hala ebay'den eski versiyonunu bulmak mumkun. Yada taze satilan yeni versiyonunu Long Lost Perfume'den...

B5 dedi ki...

Mademoiselle!
Aldim. Irma´dan su an ismarladim. Bakalim ne kadar surede gelecek. Almanya adresini verdim, posta konusunda problem yasamadigim tek ulke!
Anneme tam surpriz olacak(eger begenirse).. Le Galion un bunu uretmemesi uzucu.

Dedigin gibi orjinalleri icin ebay´e baktim, sisesinden tanidim : )

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Annen bu hediyesini alinca cok sevinecek:)Izini kaybettiginiz parfumu tekrar bulmaniza katkim oldugu icin cok mutlu oldum.