4 Ocak 2007

Tuxedo by Long Lost Perfume (1979) (ilk olarak Ralph Lauren tarafindan piyasaya suruldu)



Icerigi: Italian citron(italyan agackavunu), peach(seftali),karanfil tomurcugu, coriander(kisnis), ylang ylang, tarragon(tarhun), jasmin(yasemin), mese odunu, saman.

Bu parfumu yorumlamak icin seksi bir kiyafet giymem gerekiyordu, giydim. Henuz gun isigindan faydalanabilecek bir zaman dilimi icerisinde olsamda kalin perdelerimi cektim. Isik yerine vanilya kokulu mumumu yaktim. Suan parfumu, siseden ve bilegimden koklayabiliyor ve sisedeki durusuna hayran, bilegimdeki durusuna saskin bir durumda nasil baslamam gerektigini dusunuyorum.

En iyisi parfum yaraticisi Irma Shorell'in sozlerinden baslayalim.

Irma Shorell kadinlarin her zaman bu parfumu sevdiklerini dikkate alarak parfumunu tekrar piyasaya surdu. Shorell'e gore parfumu her koklayan bayan satin almis ve kullanir kullanmazda begenilerini dile getirmisler. Parfum yaraticisi, parfumunun modern bir koku olmadigini ama klasiklere has karakteride kendisinde tasidigini sozlerine ekliyor. Gizemli ve seksi mese kokusunu iceriginde bulunduran sayili parfumden birisi Tuxedo. Shorell'e gore erkekleri pesinden kosturmayi seven gizemli kadinin kokusu...(Parfum erkekler tarafindanda rahatlikla kullanilabilecek bir icerikte ve kullanan erkeklerde en az bayanlar kadar memnun. Parfum tanitimina unisex ilavesi yakin bir zamanda eklenir umarim)

Gelelim benim eklemek istediklerime... Baslangic olarak Irma Shorell'in tum sozlerine katiliyorum. Tuxedo kesinlikle modern bir koku degil ama karakterli bir koku. Genel kategorisi yesil kokular arasinda ama taze ve rahatlatici bir yesil degil(No:19 gibi), odunumsu ve klasiklere has bir yesilimsi(Miss Dior tarzi).

Parfum ilk sikildiginda ferah ve bir kac saniye hissedilen limonumsu acilisin hemen ardindan mese kokusu kendini belli etmeye basliyor. Daha sonra yasemin , karanfil, ylang ylang kendini gostermeye basliyor. Ben meyvemsi kokulari ancak bu saydiklarimdan sonra hissediyorum ama belli belirsiz. Yazilarimi takip eden biri iseniz tenimde meyve kokularinin cok belirgin olmadigini zaten biliyorsunuz. Cok yogun, cok sekerli, cok odunumsu bir koku degil. Cok kivaminda dengelenmis, degerli, farkli, ozel bir koku(ozel davet ve gunlerde kullanilabilir). Modern parfumler disindaki kokulari sevmiyorsaniz bu parfum sizin tarziniz degil.

Parfum ve icinde bulundugum atmosfer bana babannemin evinde gecirdigim tatilleri hatirlatti. Irma Shorell'in diger iki parfumunu onumuzdeki gunler yorumlayacagim ve bu parfumlerin hepsinde ayni hissi duyabiliyorum. Babannemin evinde her turlu sifali ot bulunurdu ve buz yuzden kiler olarak kullandigi odasi, kokusu birbirine karismis kurutulmus otlardan kokardi. Bu odada en sevdigim seylerden biriside tutun kolonyasiydi. Kolanyanin tenimdeki dagilisiyla kiler icindeki koku birbirine karisir ve beni cok farkli dunyalara gotururdu.

Kisaca bu parfumu gunluk kullandiginiz diger parfumlerin yanisira, arada, eskilere ozlem duydugunuz zamanlarda yada ozel gunlerde kullanmaniz icin tavsiye ediyorum. Parfumun 7.5 ml'lik( pardon, 7.5'dan daha kucukmus) seyahat boyu ve 30 ml'lik kucuk diger bir boyu bulunmakta ve bu buyuk bir avantaj. Boylelikle ara sira kullanmak icin aldiginiz ve nostalji yaptiginiz bir parfum icin kocaman bir sise ve yuklu miktar fiyat odemenize gerek kalmayacak. Moda surekli gecmise donuyor ve o kiyafetler icinde bu parfumude giyiyor olursaniz herseyinizle butunlesmis olacaksiniz.



















Ustteki resim Tuxedo'nun suanki satis sisesine ait. Alttaki resim ise Ralph Lauren tarafindan piyasaya surulen ilk versiyonu.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Her zamanki gibi harika bir yorum. Yeni bir parfumu daha bize yorumladigin ve tanittigin icin tesekkur ediyorum. Ben tarifinden yola cikarak Tuxedo'yu almak istiyorum. Madem kucuk seyahat boylari da var, buyuk bir sise almak zorunda degilim. Nereden alabilecegim konusunda bilgi verirsen cok sevinirim. Sevgiler.

Mademoiselle dedi ki...

Bilge,

Tarifimden yola cikarak bu parfumu almak istedigine sevindim. Bence de bilmedigin bir koku icin 7,5 ml harika bir avantaj. Onumuzdeki gunlerde ayni parfum yaraticisina ait 2 parfum daha yorumlayacagim. Istersen onlarida bekle ismarlamadan once:)

Bu adresten Irma Shorell'e ait parfumleri satin alabilirsin.

http://www.irmashorell.net/Perfume-and-Fragrance?search=tuxedo

Mademoiselle dedi ki...

Bu arada ozur dileyerek ufak bir duzeltme yapmak istiyorum. Deneme yada seyahat boyu dedigimiz kucuk parfumler 7,5 ml 'dan daha ufakmis:(

B5 dedi ki...

Tuxedo nun bayan parfumu oldugunu dahi bilmiyordum...
deneyecegim...

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Bu yorumla bana onemli bir noktayi hatirlatmis oldun ve hemen yorumda bu degisiklikleri yapmayi dusunuyorum. Parfum bayan parfumu olarak geciyor ama bir cok erkegin kullandigini biliyorum.O yuzden hem erkekler hem de bayanlar tarafindan kullanilabilecek bir parfum oldugunu eklemeliyim. Parfum, bildigim kadariyla Avrupa yada Amerika'da parfum magazalarindan satilmiyor. Sadece online olarak satin alinabiliyor...