4 Şubat 2007

Cuir Ottoman by Parfum d' Empire (2006)


Notalari: yasemin, deri, iris, benzoin, balsamlar, recine, tutsu.

Cuir Ottoman, erotizmi ve dogunun gizemini sembolluyor. Parfumun genel familyasi deri kokulari. Baskin deri notasina susen cicegi, yasemin, baharatlar ve tutsu eklenmis. Parfum yaraticilari recine notasi ile Osmanli'nin gorkemini animsatmaya calismislar. Parfumde guc kelimesini okumak hic zor degil. Cuir Ottoman deri kokulari arasinda pek cok parfum severe gore zirvede.

Biraz daha detaya girecek olursam bu parfumde seker oraninin dusuk oldugunu soylemek isterim. Yani rahatlikla unisex olarak kullanabilecek bir parfum oldugunu dusunuyorum. Buna ek olarak tenimde yasemin ve irisi tam olarak hissedemiyorum ama odunumsu notalar ben burdayim diye bagiriyorlar.

Son zamanlarda uzak dogudan gelen tutsu, tahta kutu, vs. genellikle dekoratif esyalarin satildigi magazalar sikca gorulur olmustu.Bu magazalarin icinde ahsap kutularin kokusu ipek esyalar, deri objeler ve tutsulerin kokusu ile karisiyor ve ortaya cikan bu koku bana Cuir Ottoman'i animsatiyor.

Ben Parfum d'Empire'in hemen hemen tum parfumlerini begeniyorum ama bir kisminin daha kolay giyildigini dusunuyorum . Cuir Ottoman da bu kolay giyilemeyenler kategorisinde ve parfum gardrobumda buyuk boy sisesinin olacagini dusunmuyorum.

Cuir Ottoman gunluk giyim icin kullanimi zor parfumlerden biri. Parfumun erkek kullanimina daha uygun oldugunu belirtmen istiyorum.

Cuir Ottoman'da luks bir yasantiyi, zorlu gecen savas ve mucadeleleri, dokulen kanlari, guclu bir idare sistemini anlatmaya calismislar. Bu anlatimin parfume olumlu bir sekilde aktarildigina katiliyorum.

Hiç yorum yok: