2 Şubat 2007

Ambre Russe by Parfum d'Empire (2005)


Notalari:cay, tutsu, votka, sampanya, kimyon, kisnis, tarcin, esmer amber,vanilya, deri.

Parfum d'Empire evi koleksiyonunda gecmisteki buyuk imparatorluklari (Napoleon,Josephine,Rus Car, Alexsander ve Osmanli) temsil eden ve onlarin karakterlerini yansittigina inandigi bir dizi parfum piyasaya surdu. Parfum buluscusulari-Marc ve Antoine Corticchiato- bu tarihi karisimin ve benzersiz parfumleri zarafetle yorumlamislar.

Ambre Russe isminden de anlasilabilecegi gibi amber kokulari kategorisinde. Simdiye kadar denedigim amber kokulari arasinda en basarilisi ve daha iyisi ile tanisabilecegime bile inanmiyorum. Bazilari kokuyu L’Artisan’nin Ambre Extreme isimli parfumune yakin bulmus. Ambre Extreme'yi denedigimde begenmistim ama tenimde cok kisa sure kaliyordu ve Ambre Russe kadar etkileyici degildi.

Acilisi bal ile karisik cay, votka,sampanya ve deri ile yapiyor. Cok uyumlu ve yumusak tamamlanmis ust notalari parfum ustunde yillarca calisilmis oldugunun gostergesi. Daha sonra vanilya ve tarcin kokularini yine basarili tamamlanmis bir uyumla hissedebiliyorum. Bu parfum ne cok agir, ne cok yogun, ne cok sekerli! Her notasi olmasi gereken yerde ve dozda. Soguk havalar icin daha uygun bir parfum oldugunu dusunuyorum.

Parfum Rus Car imparatorlugu adina yapilmis. Ambre Russe bana isminden cok ote duygular hissettiriyor. En basta konforu hissediyorum. Deri notasini gordugum her parfume luks demek istemiyorum ama genel olarak simdiye kadar denedigim tum deri parfumleri gercekten luks bir hayati cagristiriyor. Deri kokularinin bir cogu kolay giyilebilen parfumler degildir. Mesela Dzongkha'yi siseden koklamayi severdim ama giymem soz konusu olmazdi. Bu gruptaki parfumleri giyebilmeniz icin deri kokusunu sevebiliyor olmaniz gerekiyor.

Sonuc olarak Ambre Russe konforla giyilebilir ve cok şık bir parfum. Gun icerisinde yogun kokular giyebiliyorsaniz Ambre Russe guzel bir secim olabilir. Ayrica ozel gecelerde ve genis capli davetlerde giyilebilir.

Guncellestirme: Ambre Russe, Tea for Two ve Fifi isimli parfumleri karsilastirarak uzun zamandir listemde bulunan bu parfumleri tek sayiya indirmeyi dusunuyordum. T42 diger iki parfumden farkli bir kategoride- cay parfumleri kategorisi- oldugunu belirtmek istiyorum. Ambre Russe tam bir soguk hava parfumu iken, Fifi ilik hava parfumlerine giren notalar tasiyor. Ambre Russe acilisini yogun amber, votka,cay, tutun notalari ile yapiyor. Bu acilis ile Tea for Two'ya benziyor. Tek fark Tea for Two ayni acilisi amber olmadan ama daha yogun bir cay notasi ile yapiyor. Bu iki parfum sahip olduklari ilk notalarindan oturu kis parfumu karakteri gosteriyorlar. Fifi ise hafif asitli bir mandalina ve gul kokusu ile acilisini yapiyor. Bu acilis ile diger iki parfumden farkli ve cok daha hafif bir parfum oldugunu gosteriyor. T42'a orta ve alt notalarda tarcin ve zencefil ekleniyor ve tum notalari son ana kadar koruyor. Ambre Russe'de orta noktalarda kimyon, tarcin ve kisnis var. Fifi'de ise kisnis ve zambak... Fifi ve Ambre Russe, alt notalarda birbirine cok benziyor. Tek farklari birisi yaz kokusu iken digeri kis kokusu...Ambree Russe'nin alt notalari amber, tutun ve deri iken, Fifi'nin alt notalari amber ve tutunden olusuyor. Sonuc olarak Fifi tartisilmaz harika bir yaz kokusu iken Ambre Russe tartisilmaz harika ama yogun bir kis kokusu. Ayni sebep ile T42 ve Ambre Russe herkes tarafindan rahatlikla giyilebilecek parfumler degiller. Bu iki parfumden birini secmem gerekirse oyumu Ambre Russe'den yana kullanirdim.

Hiç yorum yok: