17 Şubat 2007

Iris Poudre by Editions de Parfums Frederic Malle (2003)


Notalari: Tonka fasulyesi, bergamut, portakal, kabe samani, gul agaci, Ylang-Ylang, karanfil, manolya, yasemin, inci cicegi, menekse, aldehidler ,Iris, misk, Amber, vanilya, sandalagci, albanoz.

Yeni parfumler uzerinde calismalarimin yanisira, kokusunu iyi bildigim parfumlere ara sira ugramak da beni cok mutlu ediyor. Bugunlerde yazlik parfumlerimi saklama kutuma kaldirirken, sonbahar parfumlerimi yeniden gozden geciriyorum. Daha onceki donemde severek kullandigim kokularin beni nasil etkiledigini tekrar test ediyorum. Bu islemler arasinda sadece birkac kullanimlik kalmis Iris Poudre’mi farkediyorum. Her gecen yil bu kokuya karsi hayranligim daha da artiyor…

Iris Poudre, muhtemelen hayatimda denedigim en basarili, en huzur veren, en konforlu 5 parfumden bir tanesidir.

Iris Poudre bir kiyafet olsaydi, kasmir bir kazak olurmus...Bu soz parfumun yaraticisi Pierre Bourdon’a ait. Pierre Bourdon tarafindan yapilan en muhtesem kokunun Iris Poudre oldugu dusunuluyor.

Iris Poudre açılışını portakal, gül ağacı ve bergamot notaları ile yapıyor. Bu deneyimi kıyafet üzerinden yaşarsanız, üst notaları karanfil ve menekse ağırlıklı hissedebilirsiniz. Orta notalarda manolya ve yasemin baskın, aldehid notalari ise belli belirsiz hissediliyor. Vanilya, iris, beyaz misk ve amber parfümün alt notalarını oluşturuyor ve perfüme asıl karakterini kazandırıyor. Iris Poudre’nin genel familyası “aldehid-çiçekler” ve şimdiden kendi sınıfında klasikler arasına girmeyi başarmış bir koku. Parfümün diğer bir başarısı ise hafif bir koku olduğu halde -etkisi sanki sonsuza kadar sürecekmiş gibi- uzun bir süre tende kalması.

Parfum -isminden de anlasilabilecegi gibi- pudra notalari iceriyor. Bu ozellik, diger pek cok parfumun aksine, Iris Poudre’nin karakterini basitlestirmemis. Ustelik pudranin dozu allerjisi olanlari etkilemeyecek kadar mukemmel tamamlanmis. Hatta ben bu notalari guclukle hissedebiliyorum da diyebilirim.

Iris Poudre’nin yaş sınırlaması olmadan pek çok zevke hitap edeceğini düşünüyorum. Parfüm unisex olarak tasarlanmış ve erkeklerden de hayran kitlesi olduğunu biliyorum. Buna rağmen benim için kesinlikle bayanlar için özenle yapılmış bir parfüm. Seksi bir koku değil. Bu nedenle gün içerisinde rahatlıkla giyilebilecek bir koku. Buna ek olarak spor bir kıyafet ile kolay bütünleşebilecek bir karaktere de sahip değil. Iris Poudre, fiyatından ötürü lüks parfüm sınıfında ama etkisi ile verilen paraya değdiğini düşünüyorum.

2 yorum:

B5 dedi ki...

Ben bu parfümleri de tanimiyorum! Esimle oyun olsun diye parfümleri siraladik bildigimiz.. Ben de uzun bir liste yaptim...
L´Artisan in hicbiri yoktu listemde... deneyecegim..
Sevgiler!

Mademoiselle dedi ki...

b5,
Gerek L'artisan, gerek Frederic Malle cok iyi parfumler...Firsatini bulursan mutlaka dene:)