19 Şubat 2007

Or des Indes by Maître Parfumeur et Gantier (1988)



Notalari: bergamot(bergamut), oppoponax, sandalwood(sandalagaci), amber, vanilla(vanilya), geranium(sardunya), lavender(lavanta).

L'Artizan parfumlerinin kurucusu acemiligini MPG parfumlerinde cikarmis ve daha sonra markayi devrederek L'Artizan ismini verdigi yeni seri icin calismalara baslamis...

Or des Indes, MPG'nin 1988 yilinda seri halinde ust uste cikardigi parfumlerden biri. Sebebini anlamadigim bir sekilde parfumlerinin yuzde 80'lik kismini ayni yil cikaran marka pek cok basarili calismaya imza atmis.

Or des Indes, acilisini keskin oppoponax ile yapiyor. Ben tam olarak Turkcesi'ni bilmiyorum ama yandaki resminden bir kisminiz cikartabilirsiniz. Turkiye'de baharatcilarda sifa niyetine satildigini gormustum(zaten birkac Akdeniz ulkesinde var sadece). Daha sonra bergamut, sandalagaci,amber ve en alt notalarda vanilyali lavanta ile veda ediyor.

Or des Indes bir odun-baharat kokusu. Oldukca agir bir parfum ve 40 yas ve ustu bayanlara hitap ediyor.Etkisi oldukca uzun suruyor.

Or des Indes, siseden kokladigimda hayran kaldigim kokular arasina gidigi halde tenimde ayni etkiyi olusturmadi. Giyilmesinin zor oldugunu ve az kisi tarafindan begenilebilecek bir parfum oldugunu dusunuyorum. Parfum Hint yada Arap ulkeleri kadinlari icin ideal bir parfum(baharatlari cok sevmelerinden oturu).Ama Akdeniz ulkeleri kadinlarina fazlasiyla agir gelecek bir parfum oldugunu dusunuyorum...

Hiç yorum yok: