12 Şubat 2007

Jasmin de Nuit by The Different Company(2005)



Notalari:Egyptian jasmin(Yasemin), amber, blackcurrant(frenk uzumu), anise(anason), spices(baharatlar), cinammon(tarcin), cardamom(kakule), sandalwood(sandalagaci)

Jasmin de Nuit, buluscusuna gore kullananlari cocukluk hayallerine goturecek, sicacik yataklarini ve yildizlari seyrederken onlara yukledikleri anlamlari hatirlatacak etkide bir parfum. Sanki gorunmez bir sominenin yani basindasiniz.Yaklastiginizda ates teninizi yakmiyor ama orada oldugunu hissediyorsunuz.

Parfum cok sevdigim iki nota iceriyor. Biri yasemin, digeri ise amber. Ote yandan pek hoslanmadigim tarcin notasini da iceriyor. Amber, yasemin ve sandalagaci cok uyumlu notalardir. Tarcini baharatlarla karistirdiginizdada sizi rahatsiz eden kokusu
kaybolacaktir.Fakat bende, sanki birkac parfumu karistirmis ve ortaya cok yogun ne oldugunu anlamadigim sacma sapan bir koku olusmus gibi bir etki olusturdu.

Hani bazi parfumleri begeniyor ama giymeyi dusunmuyorum. Yada bazen kokuyu tam olarak tanimlayamiyor ve anlamak icin zamana ihtiyac oldugunu dusunuyorum.Jasmin de Nuit'e karsi hissettiklerim bunlardan tamamen farkli...Ten kimyam parfumu reddetti. Sevmedim! Hayal kirikligi yasadim. Yasemin kokulari hafif olmali, hafif olmali ki giyilebilsin! Fazla nota icermemeli, yasemin kokusu saf yaglardan elde edilmeli...

Parfumu bazi ovguler duyduktan sonra denemeye karar vermistim ama begeni alanimin tamamen disinda kaldi. Kullanilan ozlerin degerli ve saf oldugu anlasiliyor ama o kadar... Jasmin de Nuit'i birkez daha deneyecegimi dusunmuyorum. Bu kokuyu seksi olarak yorumlayan insanlarla "seksi parfumun kokusu" kavramlarimizin cok farkli oldugunu dusunuyorum.

Hiç yorum yok: