23 Şubat 2007

White Musk by Montale (2005??)


Montale parfum evinin kurucusu ilk olarak Arap kraliyet ailesi uyeleri icin parfum yapmaya baslamisti. Bu nedenle parfum evinin kullandigi tum nota ve esanslar buyuk bir ozenle seciliyordu. Ne kadar basarili olduklari hakkinda kulaktan kulaga yapilan konusmalar uzerine parfum bir marka haline donustu ve artik kusursuz olan pekcok parfumu deneme sansina sahibiz...

Notalari: violet leaves(menekse yapraklari), ylang-ylang , white musk(beyaz misk), geranium(sardunya).

Parfumu yorumlamadan once "misk notali" parfumleri sevmedigimi bir kez daha hatirlatmak istiyorum. White Musk, saydam ve hafif bir parfum olmasi ve seker miktarinin oldukca az olmasi nedeniyle bu genellemeyi bozdu.

Parfum, pek cok kisinin oldukca hafif oldugunu dusunmesi sebebiyle markanin diger unlu parfumlerinin isimleri arkasinda kalmis, gizli bir hazine benim icin.

White Musk, masumiyetin ve temizligin parfumu olabilir ancak. Kullandigi parfumun basdondurucu etkisi ile degil, kusursuz tamamlanisi ve asaleti ile iddiali olanlarin parfumu olabilir...Parfumun romantik bir tarzi oldugunu ve bu tarz parfumleri kullanan bayanlarin narin ve kirilgan olduklarini dusunuyorum.

Parfum acilisini mor menekseler ve beyaz misk ile yapiyor. Tanitiminda parfumun unisex oldugunu soylese bile kadinsi bir beyaz misk kullanildigini dusunuyorum. Orta notalarda sardunya ve pembe guller hissediliyor. Notalari kisminda pembe gule rastlamadim ama kesinlikle bulundugunu dusunuyorum. Quel Amour'daki basarisiz olduguna inandigim ust notalar, White Musk'ta mukemmel tamamlanmis. Vanilya parfumun icinde olduguna inandigim ama yine gosterilmeyen diger bir nota.

Sonuc olarak, White Musk'in her zaman bikmadan kullanilacak bir parfum olMAdigini ama kucuk boy bir sisesi icin odenen paraya degecegini dusunuyorum. Parfum gunduz giyilebilecek bir koku ozelligini gosteriyor ama yazlik bir elbise ile gece de kullanilabilir . Yas sinirlamasi olmadan kullanilabilir. Yazildigi gibi unisex kullanima uygun oldugunu dusunmuyorum.

Hiç yorum yok: