10 Mart 2007

LES EPICES DE LA PASSION by L'ARTISAN (2002)




Safran Troublant:
Notalari:safran, sut, kakule,zencefil,mimoza, salatalik, gul, vanilya ve sandal agaci.
Safran Troublant, son derece hafif, orta sekerli bir gurme kokusu. Farkli tarziyla gun icerisinde, yaz ve kis rahatlikla kullanilabilecek bir parfum. Parfumun ust notalarinda safran, hemen ardindan sekerli sut ve salatalik hissediliyor. Daha sonra orta noktalarinda gul, zencefil, mimoza ve alt notalarinda vanilya ile beraber cok az sandalagaci hissediliyor. Bu parfumu, bundan bir sene kadar once hemen hemen tum parfum blogcularinin en sevdigi 10 parfum listesinde gormus, hemen gidip almistim. Alirken pek begenmemistim ama kullanildikca sevilen bir parfum olabilecegini dusunmustum. Simdi bu parfumu bazen severek kullaniyor olmama ragmen, uzun bir sure gormezden gelebiliyorum. Dolayisiyla bir "mod" parfumu oldugunu dusunuyorum. Sonuc olarak, safran kokusunu seviyorsaniz bu parfumu de seveceginize inaniyorum. Parfumun icindeki notalar cok gercek ve basarili bir sekilde tamamlanmis.

Piment Brulant:
Notalari: kirmizi biber, sutlu cikolata, vanilya, karanfil, gelincik, misk,amber
Parfumun ust notasinda yakici Meksika kirmizi biberi var. Ardindan nefis bir sutlu cikolata notasi hissediliyor( bu notayi bir sene once farkedememistim). Karanfil notasi cok hafif hissedildi ama gelincik notasi net bir sekilde baskin. Parfum alt notalarinda konforlu bir vanilya ve amber notasi ile sona eriyor.
Parfumde biber notasini sevenler bu parfume kesinlikle sahip olmalilar. Eger baslangicta sevmezseniz endiselenmeyin. O kadar basarili tamamlanmis ki eninde sonunda seveceksiniz. Parfum gunluk kullanima uygun ve her mevsim kullanilabilir. Sicak ve soguk havalarda teninizde farkli notalar baskin olacak ve her seferinde size degisik duygulari tattiracak.
Neiman Marcus'a gittigimde reyon muduru bana bu parfumun L'artisan cizgisinin en cok satilan iki parfumunden biri oldugunu soyledi. O zaman inanmamistim ama suan katiliyorum. Piment Brulant, gozumde buyudukce buyuyor ve yakinda buyuk boy sisesini alacagimi dusunuyorum.

Poivre Piquant:
Notalari: Beyaz biber, meyankoku,sut ve bal.
Parfume, hint adetlerine gore yapilan bir dugunde gelinin giyecegi koku olabilirdi benzetmesi yapiliyor. Kama Sutra okuyormussunuz gibi hissediyorsunuz diyenlere kesinlikle katiliyorum. Fazlasiyla seks kelimesini hatirlatan bir parfum. Sut ve balin yumusak notalari ise basinizi dondurmeye yetiyor da artiyor. Bu parfumde serideki diger iki parfum gibi her mevsim giyilebilir ama kis mevsimi notalar icin daha uygun gibi geliyor. Gun icerisinde degilde, gece kullanirsaniz tum dikkatlerin uzerinizde olacagina eminim. Mutlaka teninizde kullanmalisiniz.

Hiç yorum yok: