13 Mart 2007

Escape by Calvin Klein (1991)


Notalari: papatya, yasemin, elma, mandalina, gul, erik, seftali, misk ve sandalagaci.

Escape benim en sevdigim Calvin Klein parfumu oldugu icin bu yorumu mutlaka yazmam gerektigini dusundum. Disarida piril piril parlayan bir gunes var. Aldigim duyumlara gore bugun Avrupa'da da gunes hakimmis. Yazi animsatan bir bahar gununde, agaclar cicek acmis ve papatyalar kendini gostermeye baslamisken yorumlanabilecek en guzel parfumlerden birini yorumluyorum...

Escape sekerli bir meyva koku. Icinde en sevdigim iki cicek var; papatya ve gul. Cok sevdigim iki meyva var: elma ve erik. Yaz parfumlerinde en sevdigim uc notadan birisi var: mandalina(diger ikisi limon ve greyfurt). Parfum en sevdigim odun notalarindan birisi ile bitiyor: sandalagaci. Dahasi sekerli oldugu halde bayginlik getirmiyor ve papatya notasi allerjimi harakete gecirmiyor. Bir madde daha eklemek istiyorum: esim parfumum hakkinda cok guzel yorumlar yapti.

Parfumun ust notalarinda zamanla hafif acimsi bir notaya donusen mandalina var. Hemen arkasindan gul hissediliyor. Cok guzel ve gercek bir gul notasi(daha cok pembe guller)... Sonra gulle beraber yasemin notasi hissediliyor. Bu asamaya kadar parfum sekerli bir parfum degil. Gul ve yasemin, mandalinaya gore uzun bir sure tende kaliyor(10 dakika kadar). Papatya bu noktada hissediliyor ve hafif bir sekilde kendisinden sonraki notalarada eslik ediyor. Meyvelerden ilk hissettigim seftali oldu(oldukca hafif bir seftali). Bu noktada parfumde bir degisiklik oluyor ve sanki yeni SIKILMIS gibi etkisini arttiriyor. Erik ve elmayi bu asamada hissediyorum. Erik notasi benim tenimde daha baskin. Yesil ve kocaman erikler geliyor aklima. Ah nasil canim cekti anlatamam:). Ne oluyorsa bu asamadan sonra oluyor. Misk notasi, parfumu sekerli bir hale donusturuyor. Bir sure devam eden misk kokusu sandalagaci ile parfume noktayi koyuyor. Misk'in alt notalarda olusu benim icin en kotu ozelligi bu parfumun. Alt notalar cogu zaman daha etkili olan notalardir ve ust notalara gore oldukca uzun surerler.

Bazi olumsuz ozelliklerine ragmen, Escape kendisini ilk denedigim andan itiban sevdigim ama bir sise almaya cesaret edemedigim bir koku. Bunun sebebi ise diger Calvin Klein'lerde de begenmedigim alt notalari...Calvin Klein hemen hemen tum parfumlerin 30 ml'lik boyunu uretiyor ve parfumden sikilirsaniz cope gidecek olan kisim olmasi gerekenden daha az oluyor.

Sonuc olarak ben Escape'in bahar aylarinda, ozellikle 18-35 yas grubunun rahatlikla giyebilecegi bir parfum oldugunu dusunuyorum. Yas sinirlamasi yapmis gibi oldum ama eger bu yas grubu icinde degilseniz ama bu yazilanlar ilginizi cektiyse yada bu parfumu giyiyorsaniz kesinlikle rahatlikla devam edebilirsiniz.

Sag taraftaki linklerde parfumun 30 ml'lik boyunu cok uygun fiyatlarla alabilmeniz mumkun.

Papatya resmi, "http://www.oswild.org/flowers/daisy.html" isimli web adresinden alintidir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Esimin bana aldigi ilk parfumdu, hic kullanmamistim o gune kadar yanu bu 10 sene once. Kotu gelmisti bana koku, hatta hic hoslanmamistim. O siseyi bitirene kadar canim cikti. Sise bittikten iki sene sonra aklima yine bu parfum geldi. Esimin bu kokuyu gercekten cok beyenerek aldiginimi yoksa sirf pahali diye aldigini merak ettim ve yine aldim, ismini ona soylemeden kullandim ve sordum beyendin mi diye ve beyenmisti. Her ne kadar hala hoslanmasamda bu kokudan, alistim, esim icin bazen kullaniyorum.

koray dedi ki...

bu markanın obsession parfümünü denemeye gitmiştim ama ellerinde tester olmadığı için ilk gözüme çarpan bu kokuyu direk koluma sıktım bana başta şişesi itibariyle ağır bir kokuymuş gibi geldi ama pafüm daha üst notalarda insanı mutlu ediyor hatta bu parfüm plajda bile kullanılabilir çok ama çok güzel bir parfüm birde bu parfüm hakkında yorumunun olduğunu ve olumlu şeyler yazdığını görünce bir kez daha parfüm zevkini tebrik ettim yalnız erkeği benim için tam bir faciaydı koklamaya bile tahammül edemedim