16 Mart 2007

Tubéreuse by Maître Parfumeur et Gantier (1988)


Notalari: Tuberose absolut(sumbulteber ozu), roses(guller), yesil notalar, Jasmine absolut(yesemin ozu), Musc(misk), ambergris(esmer amber).

Bahar parfumleri icin bir kategori secince icine tum beyaz cicekleri koyuyorum. Beyaz ciceklerden ise sumbulleri ve leylaklari seviyorum... Tubereuse'de bir sumbulgiller parfumu ve bir bahar parfumu benim icin...

Parfum hakkinda uzun bir post yazdim, kokunun son notalarini beklemeden. Ama sonra hepsini silmek zorunda kaldim. Cunku alt notalarda beni olduren bir acimsilik vardi. Su aci kavun dedikleri bitki varya, hani kirlarda yabani bir sekilde buyuyen ve cogalan...Zamaninda bir arkadasimin annesi bana bu bitkiden yapilmis bir sinuzut ilaci vermisti. Bir kac kere denemis ve genzimi yaralar icinde birakan bu ilaca katlanamamistim. Daha sonra cok profesyonel olmayanlar tarafindan hazirlanmiyorsa ses tellerini yiprattigini ogrenmistim..

Iste o ilac nasil aci bir tat biraktiysa genzimde, bu parfumde ayni etkiyi olusturdu. Ama olamaz harika gidiyorduk deyip, tum islemi basa sardim. Parfumu bir kez daha bileklerime surdum. Cok garip ama bastan baslamayi planlarken, koku kaldigi aci noktadan tekrar basladi. Boyle birsey ilk defa basima geldi. Yani cilt kimyam parfumu resmen reddetti.

Tubereuse icindeki yesil notalar tam tanimlayamayacagim kadar ilginc. Yesil sogan, yabani maydanoz ve yabani bazi yesil otlarin tereyaginda olduruldugunu hayal edin. Parfum acilisini boyle bir nota ile yapiyor. Sonra essiz sumbul notasi hissediliyor. Amber alt notalarda olmasina ragmen derinlerde bir yerde bu noktaya katiliyor. Daha sonra gul, yasemin ve beyaz misk etkisini gosteriyor. Parfum alt notalarinda sadece sumbul ve amber notasi olarak kaliyor.

Tubereuse hoslanmayi cok istedigim ve parfum gardrobuma eklemek istedigim bir parfumdu. Fakat ten kimyam uyusmadi. Ilk sumbul kokusu denemem bundan bir sure once Fracas ile olmustu. Fracas'ta da ayni problemi yasamistim.

Onumuzdeki gunlerde denemeyi planladigim iki sumbul parfumu daha var. Tum umudumu onlara sakliyorum...

Sonuc olarak Tubereuse lezzetli bir parfum. Ilginc notalar kullanilmis. Fakat her tene uyum saglamayabilir(benim gibi). Her seye ragmen fiyatina deger bir parfum oldugunu dusunmuyorum.

Sumbul resmi www.lisamaliga.com adresinden alintidir.

7 yorum:

Sndrfknella dedi ki...

b5'e biraktiginiz yorumda okudum buzpateninden hoslandiginizi. Ben de cok keyif alarak izlerim, hatta bloguma buzpateni ile bir yazi eklemis, hatta Candeloro ve Yagudin'in en sevdigim gosterilerine link vermis ve bir tek yorum bile almamistim ;) Gecenlerde Gene Kelly'nin Singing in the Rain'ini ararken bakin ne cikti karsima, sizinle paylasmak istedim.

http://www.youtube.com/watch?v=P8F5l4_R_38

Sevgiler

Mademoiselle dedi ki...

Sndrfknella,
Oncelikle PFC'a hosgeldin. Verdigin linke hemen bakiyorum. Ayrica blogunu
da hemen inceleyecegim.

sumuklubocek dedi ki...

ben de sumbul kokusunu cok begenirim ama parfumde hic denemedim.
numunesine nasil ulasabiliriz bu parfumun?

Mademoiselle dedi ki...

Sumuklubocek,
Sen yeterki numune iste. Yarin pizza partisinde numuneni cebinde bil:).
Sevgiler...

sumuklubocek dedi ki...

Supersin!

sumuklubocek dedi ki...

Numunemi buyuk bir sabirsizlikla denedim; tabii oncelikle uzerimdeki parfumun etkisinin tamamen gectigine emin olduktan sonra ;)
Senden farkli olarak, bu parfum bende ilk olarak yogun bir sumbul kokusu hissettirdi (senin deyiminle acilisini yogun bir sumbul notasiyla yapti). Oyle ki, kendimi burnumu bir vazo taze sumbul cicegi icine sokmus koklarmis gibi hissettim bir an. Hissettirdigi taze cicek kokusu bu acidan basariliydi diyebilirim. Ancak bu acilis cok surmedi -hatta hemen hemen hic surmedi diyebilirim- bes dakika ya gecti ya gecmedi (yani sumbul kokusu parfumu surdunuz diyelim, siz evden cikana dek coktan etkisini alt kokulara birakiyor) "yesil" diye bahsettigin alt notalar etkisini hissettirdi. Yalniz senin kadar uzman olmadigim icin bu yesil'lerin neler oldugunu fazla cikaramadim. Bahsettigin acilik bu esnada hissedilsede o da tenimde cok kisaydi. Gul ve diger cicek kokularini pek farkedemedigimi soylemeliyim. Parfum sonuna dek tenimde yesil notalarini korudu, sona dogru hatta hafif sekerli bir hal aldi ve bitti.
Bu parfum denememde:
1-parfumun kesinlikle cok kisisel ve tensel birsey oldugunu -her parfum her tende farkli duruyor-.
2-kendi tenimde parfumlerin genelde iki ya da tek evre gecirdigini (acilis-bitis ya da acilis- ikinci evre- bitis)
anladim.
Ozetle, bu parfum sanirim benim kullanacagim turden bir parfum degil. Her ne kadar sumbul kokusunu sevsem ve bu kokuyu duydukca cesitli anilara dalsam da sumbuller vazoda ev icin guzeller, ustume surmek icin degil.
Tesekkurler elle'cigim numunen icin; bu sayede sumbul iceren kokularin sumbulun cicek kokusunu sevmeme karsin bana gore olmadigini anladim ;)

Mademoiselle dedi ki...

Sumuklubocek,

Bu ayrintili paylasimin icin tesekkur ederim. Parfumu birinci denememde ben de ust notalarda sumbulleri yogun olarak hissettim. Sonra ikinci denememde sumbul notasi kayboldu(kayboldu derken ust notalarda hissedilmiyordu). Ben buna ten reddetmesi diyorum:)

Sumbul kokularini sevmedigin konusunda acele etme. Bugun denedigim sumbul notali parfumler inanilmaz guzeldi ve bazi sumbul notali parfumlerde elime ulasmak uzere. Onlardanda denemelisin mutlaka:) O kadar cok parfum var ki, birisi mutlaka sevecegimiz turden olacak. Umudunu bu kadar cabuk yitirme...