18 Mart 2007

En Passant by Frederic Malle (2000)


Ust Notalari: Beyaz Leylak, su notalari
Orta Notalari: incir, salatalik
Alt Notalari: bugday, menekse yapragi, portakal agaci yapragi

En sevdigim ciceklerden biri Leylaklardir. Leylak parfumlerinin bir cogunu da severim. Bugun oyle bir leylak parfumu yorumluyorum ki, pek cok benzerinden kosar adimlarla onde, enfes bir koku.

En Passant'in ust notalarinda hayatin icinden bir leylak kokusu var. O kadar gercek ki, sanki leylak bahcesinin icindeyim. Daha derinlerde(orta noktalarda)salatalik kokusu geliyor. Cok sulu bir salatalik, canim cekti dogrusu...Incir notasi hayallerimdeki gibi olmadi! Yani ben daha yogun ve taze, sekerli bir incir bekliyordum. Ama parfumdeki incir kuru bir incir. Yine de cok guzel...Bugday notasi oldukca hafif hissedildi benim tenimde. O kadar hafif ki, icinde oldugunu bilmeseydim, varligini farkedemeyecektim. Bu asamada parfum kuru notalarin hakim oldugu bir etkiye gecis yapiyor. Ruzgar, leylaklarin arkasindan menekse ve portakal agaci yapraklarini iceren notalari getiriyor burnunuza. En Passant bana hafif ruzgarli bir havayi animsatiyor. Hava hafif ruzgarli olacak ki cicek kokularini size tasiyacak... Birden bir bakiyorsun, leylaklarin arasinda, inanilmaz guzel menekse kokusu geliyor hemde mor menekseler...Sonra alt notalarda menekse tek basina surduruyor kokuyu. Parfum icin cokca kullanilan "hafizalara kazinan bir veda" cumlesi iste bu menekse tarafindan gecirebilir. Ama bu kucuk bir ayrinti ve bu guzellik icin o ayrintiyi gormezden geliyorum.

En Passant tam bir bahar- sicak hava parfumu. Kendimi tutamayip, mumkun olan en kisa zamanda bir adet En Passant alacacagima eminim. Evet, pahali bir parfum ama kesinlikle odedigim paraya degecek. Hem ebay'de normal fiyatinin yarisina rahatlikla bulabilirim(guncelleme 31 Ocak, bu parfumler artik ebayde bile ucuza alinamiyor).

Cok romantik ve giyilebilir bir parfum. Etkisi cok uzun degil ama kesinlikle kisa da degil. Unisex bir parfum ama kesinlikle bayanlara yakistigini not dusmek istiyorum. Bir erkegin uzerinde boyle bir parfumu hayal bile edemiyorum. Seksi olmak icin degil ama mutlu hissetmek icin giyilebilir. Bir cocugun gozunde annesinin kokusu bu parfum olabilir. Benim icin huzur veren bir koku.
Bu kokuyu, biz bayanlara hediye eden, Olivia Giacobetti'ye tesekkur etmek istiyorum.

Frederic Malle parfumleri arasinda En Passant'a yakin ama daha yogun ve kalici bir parfum daha var. Parfumun adi Lys Mediterranee. Bu parfumde leylaklarla beraber zambaklar da var. Yakin zamanda bu parfum hakkinda yorum yazacagim. Ben genel olarak ikisinden En Passant'i secerdim. Yada En Passant'i gunluk giyim icin, Lys Mediterranee'yide ozel giyim parfumu olarak kullanabilirdim.

Bu kadar ovguyle bahsettigim bir parfumu sevmeyen olabilir mi? Mumkun, ama bu parfumu sevemeyen birisi leylaklari da sevmiyordur.

Parfumu cok konforlu bulan bir kisi de soyle bir not dusmus. Bu notu da yaziyor ve yorumama son veriyorum. "Annem mutfakta ekmek pisiyor. O esnada ben disardan eve geliyorum. Hava cok guzel ve bu mutlulugun bana verdigi istekle anneme beyaz leylaklar almisim. Iceri girdigimde burnuma gelen koku iste bu parfumun kokusu. Yani benim kendi evimin kokusu"...

Leylaklarin resmi www.digiteyesed.com adresinden alintidir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yine çok güzel yazmışsın insanın içi ısınıyor okuduça:-) bende leylak ağacını çok severim hatta gül ve frezyadan sonra en sevdiğim çiçektir ayrıyetten ilk defa buğdayın bir parfümde kullanıldığını öğrendim şaşırdım doğrusu

sibel dedi ki...

merhaba.ben açık parfüm satan bi yerden bi parfüm almıştım bync gibi bi adı vardı .bu isimde bi parfüm var mı minik bi şişe almıştım bitti ve o kokuyu bulamıyorum.teşekkür ederim şimdiden.