10 Nisan 2007

Bois des Îles by Chanel (1926)


Notalari: Jasmine( Yasemin), Damask Rose( damasko gulu), Ylang-Ylang, Bitter Almond( Aci Badem), Gingerbread( zencefilli corek), Vanilla( vanilya), Vetiver( kabe samani),iris, coriander( kisnis),bergamot, neroli( portakal cicegi yagi), peach( seftali),lily of the valley(zambak),benzoin,Tonka Bean( tonka fasulyesi), Sandalwood( sandalagaci) musk( misk).

Bois des Iles, "Rue Cambon" serisinin 3 parfumunden biri olarak (digerleri Gardenia ve Cuir de Russie)Chanel butiklerinde satiliyor. Oncelikle Bois des Iles'in "40 yas civari" parfum severlerin gardrobunda bulunan bir iksir oldugunu soyleyerek baslamak istiyorum. Iki yildir hakkinda cok duydugum bu parfumu denedikten sonra keske daha once deneme sansim olsaydi diye dusundum. Parfum gardrobumda bulunan ama kullanamadigim pek cok "ladylike" parfumu dusunursem, Bois des Iles'i almali ve ozel gecelerde kullaniyor olmaliydim...

Birkac koku disinda, digerlerine mukemmel koku dememeli insan diyorum kendi kendime...Cunku mukemmel dedigim bir parfum, ayni tarzda daha iyi parfumler ile tanisildiginda, mukemmellik etkisini yitiriyor. Suan, Bois des Iles ile benzer oldugu dusunulen diger bir parfumu, My Sin'i, karsilastiriyorum ve bir zamanlar cok begendigim My Sin, oldukca keskin ve sabunumsu bir kokuya donusuyor. Bois des Iles ile karsilastirildiginda asaletini yitiriyor adeta...Halbuki cok degil sadece uc ay kadar once yazdigim su yorumda, My Sin'den cok etkilendigimi soyluyorum.

Bois des Iles, Rus parfum buluscusu Ernest Beaux tarafindan dunyanin ilk odunumsu kadin kokusu olarak yapiliyor. Parfum buluscusunun, Tchaickovsky'nin bir ask ve takinti hikayesini anlatan “The Queen of Spades” operasindan etkilenerek bu parfumu buldugu soyleniliyor.

Bois des Iles'i sicak ve duygusal yapan pek cok nota oldugu gibi, serinlik hissi veren iris de kullanilmis. Mesela vanilya notasini, rahat giyebilecegim ve begendigim nadir parfumlerden biri oldugunu dusunuyorum. Vanilya ile beraber kullanilan misk ve kisnis parfume hafif sekerli bir yapi vermis. Son natalarda hala neden kullanildigini anlayamadigim bazi maddeler( benzoin gibi), bu parfumu deniyen kisilerde olumsuz bir etki birakabilir. Fakat bu etki tene cok yakin bir yerde oldugu icin kendi ten kokunuz ile birlesiyor ve sadece burnunuzu teninize yapistirinca hissediliyor.

Bois des Iles'in EDP ve EDT versiyonlarinin koku olarak degil ama kalicilik olarak oldukca farkli oldugu soyleniyor. Ben muhtemelen EDP'yi denedim cunku kalicigi bir saat bile surmedi tenimde. Bois des Iles'in bu kadar degerli bir parfum oldugu halde neden bir "No.5" olmadigini dusunur dururdum. Bunlardan bir sebep suphesiz parfumun sadece bir kac Chanel Butiginde satilmasiydi. Dolayisiyla ismini dahi duymayan cok fazla bayan var. Diger neden ise EDP versiyonunun tende bir saatten daha az kalmasi olmali...Kendimi -cok degil- bir kac yil icinde bu parfumun EDT versiyonunu satin almis olarak goruyorum.

Sonuc olarak, Bois des Iles herkezin begenebilecegi bir parfum degil. Fakat No.5'e gore daha rahat giyilebilecegini dusunuyorum. Bulunmasi guc parfumlerden biri oldugu halde ben 40 yas civari ve ustu bayanlara tavsiye ediyorum. Bir onceki cumleme ragmen yas sinirlarina takilmamaniz gerektigi konusunda bir uyarida bulunuyor ve benim parfume bu yasa gelmeden sahip olmak istedigimi belirtmek istiyorum. Denemeden almayin ve lutfen erkekseniz uzak durun. Parfumun unisex oldugunu soyleyenlere ancak "yuh" diyebiliyorum. Erkeklerin kullanmasinin komik olacagini dusunuyorum.

Parfum ile ilgileniyorsaniz Gloss.com'dan satin alabilirsiniz.