9 Nisan 2007

40° à l'Ombre by Satellite (2006)


Notalari: lemon(limon), orange(portakal), bergamot, grapefruit(greyfurt), jasmine(yasemin), lavender(lavanta), geranium(sardunya), musk(misk), sandalwood(sandalagaci) ve patchouli(silhat).

Simdiye kadar yorumladigim Satellite serisinde en cok Padparadscha'yi sevdim. Bir vanilya- hindistan cevizi kokusu olan Ipanema ise hosuma gitti ama giyebilecegim bir parfum degildi.

40° à l'Ombre ise tam bir portakal-greyfurt kokusu diyebilirim. Parfumun isminde gecen 40° icin cesitli yorumlar var ama serinin parfumculeri bilinmedigi icin bu yorumlara cevap alinamiyor. En yuksek ihtimalli yorum parfumun 40° bir havada bile serinlik olusturacagi yonunde...Bu on bilgiye bir ek olarak, sise tasarimlarinin goz alici ve sirin oldugunu ve beni kalbimden vurdugunu vurgulamak istiyorum:).

40° à l'Ombre'nin ust notalarinda limon kabugu, pulpalari ile beraber portakal ve greyfurt suyu var. Ben bu ust notalarinin yogunlugu gectikten sonraki halini cok begendim. Ust notalarda, yesil limon ve oldukca aci bir greyfurt kullanilmis...Bahsettigim aci notalar bittikten sonra, orta nokalarda yasemin , lavanta,sardunya ve misk etkili olmaya basliyor ve bu cicekler ve misk kokunun tum aciligini bastiriyor. Ben sanki gul notasini da hissettim ama parfum formulunde goremiyorum. Orta notalar- her zamanki gibi- tende daha uzun sure kaliyor ve parfum hafif odunumsu bir yapida, sandalagaci ve silhat ile tene veda ediyor.

Bu parfumun, son derece aci olan ust notalarindan dolayi, piyasadaki diger parfumlerden farkli olmaya calistiklari yorumu yapilabilir. Turuncgil agirlikli parfumler son zamanlarda birbirinin kopyasi olmustu ve bu anlayisa uymayan yeni parfumler piyasada yerlerini almaya basladilar. 40° à l'Ombre bana gore unisex kullanilabilir ama notalarinin kullanim seklinden dolayi erkek teninin daha kolay kaldirabilecegi bir parfum. Kullanilan notalar oldukca gercek ve bu nedenle serinin fiyatlarinin yeni parfum anlayisina gore kabul edilebilir fiyatlar oldugunu dusunuyorum.

Sonuc olarak, 40° à l'Ombre bana cok ozel bir duygu hissettirmedi ama farkli ve basarili bir koku oldugunu dusunuyorum. Son derece gercekci oldugu icin( ayni zamanda hayallerden uzak oldugu icin) bir kez daha erkek tenine daha cok yakisacagini belirtmek istiyorum.

Parfum sadece Lucky Scent'te satiliyor ve ilgilenenler icin linki veriyorum.

Hiç yorum yok: