5 Nisan 2007

Padparadscha by Satellite (2006)


Notalari: amber, musk( misk), cedar(sedir), sandalwood( sandalagaci), juniper( ardic), pepper( karabiber).

Satellite, Sandrine Dulon tarafindan kurulan bir Fransiz mucevher markasi. Markanin ilk parfumu olan "Padparadscha" ismini Padparadscha safir tasindan aliyor.

Parfumun ust notalarinda ardic ile karismis biber notasi var. Kimisi biberin daha yogun oldugunu dusunuyor ama ben ardic'in sadece ust notalarda degil, tum parfumun en baskin notasi oldugunu dusunuyorum. Sonra, once amber ardindan sedir, sandalagaci ve misk hissediliyor. Bu kokunun basit ama kompleks duran karakterini cok seviyor ve modern-odun kokularinin, eski odun kokularina gore daha rahat giyilebilir ve sevilebilir parfumler oldugunu dusunuyorum.

Dinlendirici ve huzur veren bu parfum bana Akdeniz yaylalarini hatirlatiyor. Ermenek ismini duydunuz mu hic? Toroslarin en unlu ilcelerinden biri olan Ermenek'te meshur andiz pekmezi yapilir. Gerek sifa niyetine, gerek kahvaltilik olarak tuketilir. Aslinda kahvaltilik kullanim icin biraz aci bir tadi vardir. Andic kozalaklarindan elde edilen bu pekmezin kokusu, Padparadscha ile o kadar cok benziyor ki bir kez daha yiyecekler ve parfumler arasindaki iliskiyi anliyorum.

Parfum cok basarili bir sekilde gelisirken bir noktada kaliyor ve yavas yavas etkisini yitirmeye basliyor. Kaliciligi hic gecmeyecek gibi hissetseniz de yaklasik 3-4 saat sonra etkisini yitiriyor. Boyle bir guzelligin teninizden silinmesini hic istemiyorsunuz. Kesinlikle klasik parfum anlayisindan farkli bir icerigi var. O nedenle bir "sev yada nefret et" parfumu. Yani boyle bir kokuya "eh iste" diyeceginizi sanmiyorum... Padparadscha ile kalbimi biraktigim Akdeniz'e gittim. Akdeniz'in guzel cam agaclari arasinda yuruyor olduguma busbutun inandirdim kendimi...Kokular hayal kurmak icin en guzel etkenlerden biri artik buna tamamen inaniyorum ve her seferinde neden parfumleri bu kadar cok sevdigimi anliyorum. Modunuz her ne ise, o ana uygun bir parfum bulmak mumkun...

Sonuc olarak ben bu parfume cok kalici olmasa da tam puan veriyorum. Parfume benzedigi soylenilen diger kokulari da( Bois Farine, Idole de lubin) deneyip favori odun-orman-baharat kokumu sececegim. Padparadscha her yasa ve zevke hitap etmiyor ama kesinlikle denenmeye deger bir koku.



Orman resmi www.worldwildlife.org adresinden alintidir.

Hiç yorum yok: