4 Nisan 2007

Secrète Datura by Maître Parfumeur et Gantier(1992)


Notalari: Leafy green(yaprakli yesilleri), orange blossom(portakal cicegi), heliotrope(vanilya cicegi), neroli(cicek yagi), jasmine(yasemin), hyacinth(sumbul), ambergris(esmeramber), musk(misk), vetiver(kabe samani), cedar(sedir).

Secrete Datura tenimde tam bir sumbul parfumu gibi dururken icinde bulunan ve tahmin edemedigim bazi notalar beni oldukca sasirtti dogrusu. Portakal cicegi notasindan ziyade gul notasini hissetmem ve bu konuda diretmemden oturu kendime sasiyorum.

Parfumun acilisini limon ile karisik yesil notalar ile yaptigini dusunmustum. Fakat Secrete Datura'da limon notasi yok. Muhtemelen portakal cicegi notasini net bir sekilde alamadigim icin burnum beni yaniltti. Bu acilisin hemen ardindan sumbul devreye giriyor ve parfumun en baskin notasi oluyor. Misk baslangictan itibaren tum notalara eslik ediyor ve parfume pudrali bir yapi veriyor. Vanilya notasi misk notasindan oturu net bir sekilde hissedilmiyor. Amber, kabe samani ve sedir parfumun alt notalarinda etkisiz bir sekilde hissediliyor. Parfumun ust notalarini uyumlu bulurken, alt notalarini da basarisiz buldum.

Oncelikle bu parfum bana hitap eden bir koku degil. Biraz yogun ve sekerli oldugunu dusunuyorum. Daha dogrusu vanilya ve misk beraber kullanildigi icin bayiltici bir etki olusturdu. Belki sadece misk kullanilsaydi etkilenecegim bir parfum olabilirdi.

Parfumun sise tasarimini begendim ve biran icin ozledigimi hissettim. Ayni tarz siseye sahip tum parfumlerin ortak noktalari oldugunu dusunmeye basladim...Parfumun ismi de gizemli bir hava estiriyor. Fakat icindekini denedigimde ayni gizemli havayi soluyamiyorum...

Sonuc olarak parfumun basarili yada kotu bir koku oldugunu dusunmuyorum. Piyasada benzerlerini ve hatta daha iyilerini bulmak mumkun. Parfumun sadece olgun bayanlara hitap edebilecegini dusunuyorum.

Hiç yorum yok: