2 Nisan 2007

Sanguine Muskissime by Maître Parfumeur et Gantier (1988)


Notalari: bergamot, mandarin(mandalina), peach(seftali), blood orange( kanli portakal(kirmizi portakal)), grapefruit(greyfurt), lemon(limon), jasmine(yasemin), musk(misk) ve sandalwood(sandalagaci).

Sanguine Muskissime, Maître Parfumeur et Gantier'in 1988 yilinda pespese cikarmis oldugu parfumlerden biri. Parfum numunesini ismini ve notalarini cok sevdigim icin siparis vermistim. Sanguine burada neseli manasinda kullanilmis. Fakat parfumun ikinci kelimesinin anlamini cikarmak biraz zor cunku uydurma bir kelimeye benziyor.

Sanguine Muskissime'nin ust notalari isminden de anlasildigi gibi turuncgillerden olusuyor. Parfum inanilmaz guzel ve asitli bir baslangic yapiyor. Once limon, hemen arkasindan portakallar...Siz hic sandoz ictiniz mi? Ben cok ictim hatta itiraf ediyorum gazoz gibi oldugu icin vitamin niyetine degil de icecek niyetine ictim. Iste bu ust notalar aynen sandoz gibi kokuyor ve ayni sekilde gaz kabarciklari cikariyormus etkisi yapiyor. Ne yazik ki bu mukemmel asitli baslangic kisa sure icerisinde ne oldugunu anlayamayacaginiz kadar etkisiz bir kokuya donusuyor.

Buyuk bir hevesle yorumuna basladigim parfum, buyuk bir hayalkirikligiyla yarim kaliyor. Notalari kisminda ismi gecen- hayali bir sekilde aldigim- yasemin ve sandalagaci kokusundan bahsedemeyecegim bile. Parfum hakkinda alt notalarinin agir oldugunu dusunen bir kac yorum okudum. Sanirim bir yanlislik soz konusu. Bende alt nota dahi yokken bir baskasina bu kismin agir geldigine maalesef inanamiyorum. Acaba yaniliyor muyum diye bir kac kez denedim. Ayni sonuc cikinca butun numune sisesini bileklerime ve hatta kiyafetime bosalttim. Maalesef simdiye kadar denedigim tum parfumler icerisinde 20 dakikada etkisini tamamen yitiren ilk parfum Sanguine Muskissime oldu.

Bu parfumle ilgili hayallerimden geriye sadece manasini anlamaya calistigim ismi ve benim burusuk yuz ifadem kaldi. Isminde bile kullanilmis olan misk (musk) benim tenimde hissedilmiyor...

Sanguine Muskissime'nin, "Keiko Mecheri" parfum evinin "Sanguine" isimli kokusuna cok benzedigine dair yorumlar okumustum. Simdi bende geriye kalan tek hayal, bu parfumu denemek ve tenimde daha uzun sure kalacagini umut etmekten baska bir sey degil.

Sonuc olarak, eger parfumun teninde uzun sure kalacagi sanslilardan biri iseniz denemeye deger bir parfum olabilir. Fakat bunun disinda ardinda birakacagi tek iz isminden ibaret olacaktir...


Portakal resmi "www.scentofgreenbananas.blogspot.com" adresinden alinmistir.

Hiç yorum yok: