1 Nisan 2007

Crystal Flowers by Montale


Notalari: Dades Vadisinden guller, Italyan mandalinasi, vadi zambagi, beyaz misk, ambergris(esmeramber), Oriental flowers(oryantal cicekler).

Montale'den Powder Flowers'i denedigim zaman hayal kirikligina ugramistim. Yaklasik bir yil once denedigim o parfumden sonra bu parfume yani Crystal Flowers'a bir sans vermem gerektigini dusunmustum. Bugun uzun bir aradan sonra denemeyi cok istedigim diger bir parfumu deniyor ve cok guzel oldugunu dusunuyorum. Bu parfum de pudrali ama kararinda pudrali oldugu icin ucuz bir hava vermemis.

Parfumu genel bir kategori icerisine koymak gerekirse gul derdim. Ama parfumun familyasi oryantal cicek kokulari. Boyle bir parfumu uzun zamandir yorumlamiyorum ve suan cok mutluyum...

Crystal Flowers acilisini cok kisa suren hafif aci bir mandalina ile yapiyor. Hemen birkac saniye sonra inanilmaz duru bir gul notasi mandalinaya ekleniyor. Kirmizi ve pembe guller gunlerce su icerisinde bekletilmis...Bence bu parfumde kullanilan gul notasi alkol icerisinde degil su icerisinde cozulmus. Zambak kokusunu diger ciceklerden ayirt edebilmek icin keskin bir koku duyusuna sahip olmak lazim. Acikcasi bu bende olmadigi icin sadece karisik cicek kokulari hissediyorum. Alt notalarda esmer amberden sonra parfum etkisini yitiriyor.

Guzel, cok guzel bir parfum! Keske diyorum pudrali (misk) olmasaymis ama ote yandan bu pudra(misk) notasi parfumun yogunlugunu ve acimsiligini yumusatmak icin kullanilmis. Boylelikle herkes tarafindan kolaylikla giyilebilen bir koku haline donusmus. Parfum unisex ama uzgunum erkekler gul kokusunu size hic yakistirmiyorum. Benim icin gul bayanlar uzerinde anlam kazaniyor.

Sonuc itibari ile gun icerisinde rahatlikla kullanabilecegim ikinci Montale parfumu ile karsilastim(Birincisi icin bknz). 20'li yaslarin altinda bir genc kiz tarafindan begenilemiyebilir ama diger bayanlar icin romantik ve etkileyici bir koku. Ilerleyen gunlerde 50 ml'lik bir sisesini parfum gardrobumda gormek isterim. Odedigim paraya degecegini dusunuyorum.

Parfumun numunesi ile ilgileniyor yada satin almayi dusunuyorsaniz lutfen Suravi Online'a goz atin.
Onumuzdeki gunlerde Montale parfumlerine daha fazla agirlik vererek diger populer parfumlerini de yorumlamayi dusunuyorum.

Hiç yorum yok: