18 Nisan 2007

Sabi by Henry Dunay (1998)


Sabi, bundan uc ay kadar once "Creed" markasinin standinda parfum kesfi yaparken, yanima gelen diger bir markanin calisani tarafindan bana onerildi. Ilk basta koku kartini denedim ve kart uzerinden farkli bir koku gibi geldi. Hafif sabunumsu gelmisti ama bu hosuma da gitmisti. Sonra fikrimi almak icin bekleyen bayana, gercekten farkli bir parfume benziyor ama bugun Creed standinda vakit gecirme konusunda kararliyim, eger bana bir numune verebilirseniz cok mutlu olur ve evde gun boyu deneme sansina sahip olurum dedim. Teklifime elbette diyen bayan, kisa bir sure sonra dus jeli, vucut kremi ve parfum numunesinden olusan cok şık bir paket ile geldi.

Notalari: jasmine( yasemin), rose( gul), ylang-ylang, oakmoss(mese agaci yosunu),spices( baharatlar),hyacinth( sumbul), lily( leylak), green notes( yesil notalar), coffee( kahve), misk.

Henry Dunay, mucevher tasarimcilarinin parfum cikarma trendine ayak uydurarak 1998 yilinda Sabi'yi piyasaya surdu. Pek cok kadin icin mucevher ve parfum ayni manaya geliyordu ve boylelikle koleksiyonda yer alan bir parfum ayni zamanda o koleksiyonun bir tamalayicisi da olacakti. Sabi icerisine 250 farkli nota eklenerek son halini aldi ve Henry Dunay markasi altinda piyasaya suruldu.

Parfumu karttan denedigimde ana notasinin sumbul oldugunu dusunmustum. Daha sonra tenimde denedigimde sumbule ek olarak leylak ve yasemin'i kesfettim. Sonra gul hissedildi. Acikcasi gul konusunda biraz kopya cektim. Sumbul benim tenimde o kadar baskindi ki diger notalari anlayabilmek imkansiz gibiydi. Internetten arastirinca notalar arasinda gul oldugunu okudum ve biraz zorlayinca gulu hissetmeyi basarabildim. Parfumde yesil notalar hakim ama bunlari tek tek aciklayabilmek mumkun degil. Kahve notasini parfumu ucuncu kez denemem ile ancak farkedebildim fakat o noktada ilginc bir sekilde hapsurmaya basladim.

Ben bu parfumde hafif sabunumsu yapisi disinda elestirilecek bir olumsuzluk goremiyorum. Dus jeli ve vucut losyonu ile denenince sabunumsu yapi daha az hissediliyor. Sumbul notasi cok dogru kullanilmis ve 250 nota kullanildigi halde allerjileri etkileyen bir formulu olmadigini da buna ekleyebilirim. Parfum de meyve notalari da hissediyorum ve Quelques Fleurs isimli parfum ile benzediklerini dusunuyorum. Fakat Sabi daha basarili tamamlanmis bir koku.

Tum bunlara ek olarak sunu soylemek istiyorum. Sabi bence cok asil bir parfum. Fakat olgun bayanlarin uyum icerinde olabilecegi bir koku ve bu nedenle 40 yas ustu bayanlara hitap ettigini dusunuyorum. Ben Sabi'nin bir gunduz davetinde giyilebilecegi gibi, gece davetlerinde de giyilebilecegini dusunuyorum. Surekli kullanima da uygun olabilir. Hafif sekerli bir koku ama eger bu kivamda olmasaydi, sumbul cok aci hissedilebilirdi.

Mucevher tasarimlarina ait resimler www.kanemarie.com adresinden alinmistir. Sabi ile ilgileniyorsaniz Neiman Marcus'tan urunu inceleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: