13 Nisan 2007

YVES ROCHER PARFUM YORUMLARI 2


Yria by Yves Rocher (2001)
Notalari: Bergamot, Mandarin(mandalina), Rose(gul), Jasmine(yasemin), Peach(seftali), Plum(erik), Magnolia(manolya), Gardenia(gardenya), Sandalwood(sandalagaci), Tonka Bean(tonka fasulyesi), Vanilla(vanilya), Amber, Misk.

Yria, daha once yorumladigim iki parfume gore(Evidence, Ode à l'Amour) daha rahat giyilebilir ama ayni zamanda daha az kalici bir koku. Parfum acilisini bergamut ve mandalina ile yapiyor. Bu iki nota diger Yves Rocher parfumleri ile ayni acilisa sahip. Alkolden dolayi mi keskin ust notalara sahip, yoksa notalarin asitli olmasindan mi kaynaklaniyor anlasilamiyor. Parfumde bulunmasi gereken pek cok cicek var. Bunlardan yasemini alabiliyorum ama digerleri belli belirsiz. Bu parfumlerin tamaminda erik notasi basarili. Yria'da da gercege en yakin kokunun, erik notasi oldugunu soylemeliyim. Tonka fasulyesi cok kisa sure tende kaliyor ve hemen ardindan misk ve vanilya hissediliyor. Misk'den oturu parfum hafif pudrali bir halde donusuyor ve cok ucuz parfum karakterine burunuyor. Son soz olarak, benim kimyasal kokular dedigim kokular iste aynen bu tarz olan parfumler. Acikcasi begenmedim ve bu nedenle tavsiye edebilecegim bir parfum degil. Paranizi ve vaktinizi bos yere harcamayin...





Voile D'Ambre by Yves Rocher (2005)

Notalari: Italian Green Mandarin( Italya'dan yesim mandalina), Cardamom(kakule), Myrrh(sakiz), Incense(tutsu), Opoponax, Vanilla( Vanilya), Sandalwood(sandalagaci), Patchouli( paculi).

Voile d' Ambre, benim simdilik en favori Yves Rocher parfumum. Bu parfumun rengini sevdim( koyu sayilabilecek bir renk), sonra sise tasarimi sevdim, notalarini sevdim... Markanin, 2005 yilindan sonra cikardigi parfumler icin onyargilarimi bir kenara atmis durumdayim. Parfumde notalari kisminda yazdigim tum maddeler, sirasiyla hissediliyor ve bu nedenle basarili bir parfum oldugunu bile soyleyebiliriz.

Voile d' Ambre'nin pahali bir parfum havasinda oldugunu dusunen cok kisi var. Ben tam olarak boyle dusunmuyorum. Bu parfum benim icin bir "Ambre Russe" degil. Fakat ilginc bir sekilde Ambre Russe'den daha rahat giyilebilir bir parfum. Yani gun icerisinde ne zaman isterseniz o zaman giyin bu parfumu! Cok SIK olmam lazim derdine de dusmenize gerek yok. Konfor parfumu bu, suruneceksiniz ve hos kokacaksiniz, insanlar begenecek, hepsi bu:). Parfumu herkes begenmeyebilir ve hatta bazilarina agir bile gelebilir. Bu parfume de ten parfumu diyebiliriz ve azicik kullanmanin yeterli olacagini dusunuyorum. Bu nedenle eger tarziniz olmadigini dusunurseniz bir sans daha verin. En azindan kucuk bir boyunu deneyin, sonradan sevebilirsiniz! Voile d' Ambre, bir sonbahar-kis parfumu ve yeterince kalici bir koku.

Voile d'Ambre degisik kisiler tarafindan Laura Biagiotti'nin Roma, Estée Lauder'in Intuition ve Guerlain'in Shalimar Light isimli parfumlerine benzetilmis.

Parfumun ABD'de satis fiyati ( 13 Nisan)24.50 Dolar ve ben bu fiyata kesinlikle degdigini dusunuyorum.

Hiç yorum yok: