11 Mayıs 2007

Iskander by Parfum d'Empire(2006)



Notalari: agac kavunu , mandalina, greyfurt, tarhun otu, kişniş, portakal cicegi, mese yosunu, amber ve misk.

Uzun zamandir esim icin bir parfum arayisindaydim. 7 yildir severek kullandigi parfumu bitmek uzereyken ona bir supriz yapmak istiyordum. Fakat parfum zevkleri oldukca zit ve hic uyusmayan bir cift oldugumuz icin onun yorumunu almadan bu niyetimi gerceklestiremiyordum...Iskender'i denedigim andan itibaren yaz icin ideal bir koku oldugunu dusunuyorum. Yeterince hafif, karakter sahibi ve etkisi uzun sure kalici olan bir parfum. Dun kendisine bir parfum denemeni istiyorum dedim...Denedik ve yorumu " aynen limon kolonyasi gibi" oldu. Benim ozellikle onun teninde cok begendigim parfum icin limon kolonyasi gibi demisti. Hafif kokulari begendigi icin, Iskander'i cok begenecegini dusunmustum ama sonuc olumsuzdu. Ustelik parfumun ust notalarina gore daha karmasik olan alt notalarini beklemedi bile. Halbuki bekleseydi, belki de sevecekti...

Iskander unisex bir parfum. Fakat ben parfumun erkek teni ile daha uyumlu oldugunu dusunuyorum.
Iskender ilk etapta turuncgil notalari olarak hissediliyor. Bir kolonyanin verdigi ferahligi bu ust notalarda hissedebiliyorsunuz. Alt notalarinda amber ile beraber hafif odunumsu ve baharatli bir yapiya donusuyor. Iskander oldukca basarili tamamlanmis bir koku ama benzerleri olan bir parfum.

Parfum d'Empire evinde Eau de Gloire'un Iskander'e benzer icerikte oldugunu fakat biraz daha yogun bir koku oldugunu okumustum. Iskander'in limon kolonyasina benzedigini dusunen esim, belki bu diger alternatifi begenebilir. O nedenle usanmadan yeni parfum arayislarima devam ediyorum.

Sonuc olarak, yaz aylarinda kullanilabilcek, kolay sevebileceginiz bir kolonya-parfum ariyorsaniz Iskender sizin icin uygun bir koku olabilir.
Parfum hakkinda detayli bilgiyi lucky scent'ten bulabilirsiniz.. Ikinci resim bu adresten alinmistir.

4 yorum:

BALDAN TATLI dedi ki...

Bloğunuz çok ilgimi çekti. Bloglar genelde yemek tarifleri ve günlük içerikli. Parfüm ne kadar önemli insanlar için değil mi. Aklıma hep, "koku" isimli kitap gelir. Yazarı aklımda değil şimdi. Filmi yakında sanırım vizyona girecek yada girdi.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bloğunuzla tesadüfen googleda tarama yaparken karşılaştım ama sık kullanılannlar eklentisine ekledim :).Iskander by Parfum d'Empire hakkındaki yorumunuzu okudum ve aslında kafam karıştı.Bu parfüm evinin kaliteli esanslar kullandığını biliyorum ve şişeleri çok hoş.Bu markadan, luckyscentden sipariş vereceğim için sizin tavsiyenizi almak istedim.Osmanthus Interdite by Parfum d'Empire - Equistrius by Parfum d'Empire - Fougere Bengale by Parfum d'Empire.Üçüde yeni parfümler ricam olcak bana bunlar içinden hangisini önerirsiniz.....24 yaşındayım öğrenciyim.Daha önceden "Bulgari blue, Calvin Klein eternity, Mouschino uomo, Laura Biagiotti roma kullandım.bunların içinden en çok Roma'yı beğendim.Wallla cok yardım etmiş olcaksınızz :) Teşekkür ederim.

Mademoiselle dedi ki...

Tolga Bey,
Daha onceden birkac kisiye Osmnanthus hakkinda yazma sozu vermistim. Bu hafta beklenmeyen bir yogunluk icindeyim. Onumuzdeki hafta bir butik parfumeriye gittigimde yeni numuneler alacagim ve istediginiz parfumleri de listeme ekledim. Istediginiz parfumleri yine en erken onumuzdeki hafta yorumlayabilirim.
Kullandiginiz parfumlerden koku zevkinizin ilerledigini dusunuyorum ve bu parfum evinden bir parfumu denemenizin problem olmayacagini dusunuyorum.

Adsız dedi ki...

bulunduğum yerde deneme şansım yok.
Teşekkür ederim.