11 Mayıs 2007

Ambre d'Or by Il Profumo (2004)



Notalari: mandarine( mandalina), white peach(beyaz seftali), grey amber(yesil amber), ambretta, datura(tatula), opium flowers(hashas cicegi), white iris( beyaz susen), myrrh(sakiz), rose wood(gul agaci), paculi, citrus fruits( turuncgiller)‚ honey( bal)

Genelde Fransiz markalarina aliskin oldugumuz parfum dunyasi bu kez bir Italyan markasinin parfumleri ile tanisiyor. Silvana Casoli markanin kilit ismi. Web sitesinde parfumlerin, dogadaki ritimlerden ve dogadan gelen mesajlardan esinlenerek yapildigi yazilmis. Marka, parfumlerini uc gruba ayirmis ve bunlar" Classic( Klasik), Osmo( muhtemelen gecis donemi) ve Floreal( cicek).

"Ambre d'Or" adi ustunde ana notasi ambergiller olan bir parfum. Amber kokularini daha once sevdigimi yazmistim. Simdi bir kez daha yaziyorum: amber en sevdigim bir kac notadan biridir. Fakat Ambre d'Or muhtemelen aklimda hicbir iz birakmayacak ve ismini tekrar duydugumda daha once yorumlamis oldugumu bile tamamen unutmus olacagim.

Buna ek olarak parfumun kaliciligi neredeyse bir saat bile degil. Parfumden aldigim notalar acilista biraz mandalina ve ardindan vanilya ve bal ile karistirilmis amber. Hepsi bu! Ustelik vanilya ve bal parfumu bayiltici bir koku haline donusmus.

Sonuc olarak kafamdaki mukemmel amber kokusu Ambre d'Or ile uyusmadi. Ben guzel amber parfumleri arasinda bu kokuyu gereksiz buluyorum ve bu nedenle onermiyorum. Ambre d'Or tarz olarak biraz Voile d'Ambre'ye benziyor. Fakat iki parfum arasindan Voile d' Ambre'yi tercih ederim. Ayni kaliteyi( kalite derken icerisindeki maddelerin gerceklik oranini kasdediyorum) daha ucuza almak varken, pahalisina gerek yok:).

Ambre d'or hakkinda ayrintili bilgi Lucky Scent adresinden bulunabilir.

Hiç yorum yok: