9 Mayıs 2007

Une Fleur de Cassie by Frederic Malle (2000)



Ust Notalari: Cassie(akasya), Mimosa(mimoza), Jasmine(yasemin), Clove(karanfil), Cumin(kimyon), Bergamot.
Orta Notalari:Rose(gul), Violet(menekse),cinnamon(tacin), Apricot(kayisi), Aldehyde(aldehit), Salicylate(salisilat),
Alt Notalari: Musk(misk), Cedarwood(sediragaci), Sandalwood(sandalagaci).

Cassie icin "sev ya da nefret et" parfumu diyorlar. Ust notalarini cok begendim.Kesinlikle farkli, cok farkli notalar var bu ust notalarda. Sonra, orta notalardaki yogun kimyon pek hosuma gitmedi. Sanirim sevmeyecegim derken alt notalarini da cok begendim. Bu tecrubeden sonra neden "sev ya da nefret et" parfumu dediklerini anladim.

Ben buna kisaca kolay sevilemeyecek bir parfum demek istiyorum. Hatta sevmeniz icin burnunuzun biraz gelismis olmasi ve kompleks kokulari kullanabiliyor olmaniz gerekiyor. Cassie, yine Frederc Malle serisinden "Carnal Flowers" isimli parfume benziyormus. Carnal Flowers'i daha once sadece bir kere denemis ve buyuk hayalkirikligi yasamistim. Denemeden once notalarindan oturu cok sevecegimi dusunmus fakat deneyince hoslanmamistim. Cassie'yi sevdigim icin bu acidan kendimi cok sansli hissediyorum. Bu iki parfumun benziyor olmasi demek, Cassie icinde belirtilmemis sumbul notasi oldugunu gosteriyor. Parfumun orta notalarinin hemen ardindan bir ara etkisi geciyor gibi oluyor fakat birkac dakika onra tekrar yogunlasiyor. Iste bu noktada sumbul kokusunu hissedebiliyorum( kendimi biraz zorlayarak ama).

Ben genel olarak "misk" notasini sevmiyorum(White Musk haric). Fakat bu notayi Cassie icinde sevdim. Cassie oldukca kompleks ama cok agir bir koku degil. Her zaman giyilecek bir koku da degil. Notalari tek tek aciklamak biraz zor. Her seferinde yeni notalar kesfedilebilecek bir koku. Yukarida belirttigim notalarin hemen hemen hepsi hissediliyor.

Cassie'nin daha once ismini bile duymamistim. Halbuki 2000 yilindan beri piyasadaymis. Bunda , Frederic Malle serisinin diger populer parfumlerinin etkisi buyuk. Ben yakin bir zamanda Cassie'nin de en az diger parfumler kadar unlenecegini dusunuyorum.

Parfum unisex ve muhtemelen 30 yas ve ustune uygun olablir. Ben parfumun kadinlara daha cok yakisacagini dusunuyorum. Erkekler icin bu koku cok miskli yani sekerli gelecektir. Herseye ragmen parfumu bir sure kullanacagimi ve kararimin bu surecte nasil degisecegini denemek istiyorum. Cassie, simdilik yandaki populer parfumlerimin oldugu listeye girecek kadar etkilemedi beni...

Ustteki resim Cassie (akasya) isimli cicege aittir. Parfum ile ilgili ayrintili bilgi Barneys adresinden bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok: