25 Haziran 2007

Mandarine Eau de Parfum by IL PROFUMO (2004)


Notalari: mandarin(mandalina), lichi(bir cesit çam,heliotrope(vanilya çiçeği), calycanthus(bir cesit kucuk agac), sweet mint of Morocco(tatli nane), cedar(sedir).

Mandalina bahcesinde bir geziye cikmaya var misiniz? Bu parfum sanki sisesinde mandalina suyu sakliyor. Uzerime giymek degil, adeta icmek istiyorum.

Parfumu portakal notalarini sevdigim icin begenecegimi dusunmustum. Turuncgiller baharatlarla, odunumsu notalarla harmanlanmali ve basit yapisi biraz daha kompleks olmali. Mandarine'den beklentilerimde bu sekildeydi. Serge Lutes'in Mandarine mandarin ve Fleurs D' Oranger isimli parfumlerini denedikten sonra, Mandarine bana sadece yaz mevsimini ve yedigimiz guzel mandalinalari hatirlatacak.

Bir oda kokusu, bir vucut yikama jeli, belki bir body splash de olabilirdi ama bir parfum olarak yeterince basarili oldugunu dusunmuyorum.

Butun bunlara ek olarak, eger birden fazla parfumu kombine etmeyi seviyorsaniz, Mandarine guzel bir yaz kokusuna donusebilir. Mesela basitce Bvlgari Black yada Poivre Piquant tarzinda parfumler ile birlikte hos bir karisim olabilir. Karisimda baharat veya vanilya notalarinin kullanilmasi yeterli olacaktir.

1 yorum:

Aslı Cin dedi ki...

Madam merhaba, bir süredir tatildeydim uğrayamadım, şimdi eski yazılarına göz atacağım.

Parfümleri kombine etme konusunda kendime güvenemiyorum ben, bu konuda yeterli bilgim olmadığından olabilir.