27 Ekim 2007

NOIR EPICES by FREDERIC MALLE (2000)


Notaları: Portakal, Gul, Sardunya , küçük hindistan cevizi, Tarcın, Karanfil, Biber,Patçuli, aldehidler, Sedir ağacı, Sandal ağacı.

Noir Epices benim için bir hayalkırıklığı olduğu için 8 aydır taslak aşamasında olan bu yazıyı bir türlü bitiremedim. Parfümün hayran kitlesinde çok saygı duyduğum isimler olduğundan otürü denemeye devam ettim. Sonuç değişmedi, Noir Epices ile ten kimyam uyuşmadı.

Parfüm ilk aşamada yoğun bir portakal-baharat kokusu olarak hissediliyor. Noir Epices'te kullanılan aldehidler çok keskin olduğu için herkesin sevebileceği bir açılış olmuyor. Parfüm orta ve alt notalarda biraz hüzünlü, oryantal bir çiçek kokusuna dönüşüyor. Üst notalardaki keskin kokuyu sevebilirseniz, en güzel gul-karanfil parfümlerinden biri ile tanışıyorsunuz. Alt notalarda paçuli ve sandalağacının mükemmel uyumu başlıyor.

Noir Epices kuru notalari (bknz:Parfum Terimleri)ağırlıkta olan bir koku ama kompleks bir karaktere sahip olduğu için şekerli bir koku değil. İşte bu özelliğinden ötürü Noir Epices'e yaş sınırlaması getirme gereği duyuyorum. 30 yaş ve altı bayanların yapabileceği bir seçim olduğunu düşünmüyorum. Bu kadar keskin bir parfümün aynı nerecede yumuşak geçişlere sahip olması kullananları şaşırtıyor. Kesinlikle zarif, kesinlikle çok özel bir koku.

Kişisel görüşüm bu parfümün gece kullanımına uygun olduğu yönünde. Öte yandan parfümün kullanıcıları Noir Epices'i gündüz de rahatlıkla giyebildiklerini söylüyorlar. Parfümün bir kış kokusu olduğu yönünde ise herkes hemfikir.

Hiç yorum yok: