15 Haziran 2011

DOGRU PARFUMU BULMAK ZAMAN ISTER!

Cok parfum denediginizde, son denediklerinizi begenir ve cogu zaman yanilirsiniz...Bu nedenle her parfumu ayri olarak uzun sure ile denemeye calisin, parfum alirken sabirli olmak lazim, bu ise zaman ayirmak gerek.

Bugun uc farkli kokuya deginmek istiyorum.


Frederic Malle'den Une Fleur de Cassie(2000): Bu parfumu cok iyi bir fiyatla alma firsati yakaladigim icin uc gundur deniyorum. 100ml'lik sise kolay bitmeyeceginden emin olmak istedim. Parfum dolabimi bu sefer bayilarak kullanmayacagim hicbir koku ile doldurmayacagim. Cassie'den bir etkilendim, bir kararsiz kaldim. Farkli olusunu sevdim. Notalari: cassie cicegi, mimoza, yasemin, karanfil, bergamot, kimyon, gul, menekse, misk, sedir agaci , sandalagaci. Kesinlikle sevmemem lazim. Bazen solan, bazen tekrar tekrar acan ciceklere benziyor tenimde. Tam base notalar bunlar derken tekrar tekrar gelisiyor tenimde. Ama kalicilik herseye rahmen az. 3 saat sonra geriye hicbirsey kalmadi dersem yeridir. Parfumu gun icerisinde seviyorum ve gece saatlerinde ilk yarim saat hoslaniyorum ama yorgun burun bu kokuyu yarim saatten sonra reddedebilir. Parfumleri anlamak zaman ister. Henuz anlayamadigimiz bir kokuyu sevemeyiz. Ek olarak belli donemlerde belli notalari sevmeyiz. Ben suan icin Cassie'ye asik olmadigima kanaat getirdim. 5ml'lik numunem beni bir sure idare edecek diye dusunuyorum. Ve tam olarak su an itibariyle -22:02- hafif idrarimsi, metalik bir koku aldigima yemin edebilirim ( olumlu bir manada). Denemeden alinamayacak bir koku. Tam olarak love-hate degil bana gore. Herkes nefret etmeyebilir ama herkes sevmez.





Serge Lutens'den: Jeux de peau(2011)( ten oyunlari): Bu parfum tarif edilemez. Ten oyunlari derken ne demek istedigini tam olarak aciklanmamis parfumer ama benim yorumum ayni tende bukalemun gibi kokudan kokuya girmesi olabilir. Bir bakiyorum hayran kalmisim, bir bakiyorum nefret etmisim. Tipki Cassie gibi, Jeux de peau da bir master parcasi ama herkese gore degil. Tenimin bana oynadigi oyunlarin sonunda bu kokuyu uzun sureli kullanamayacagimi, bir asamada reddetmeye baslayacagimi dusunuyorum. Notalarindan bir kismi : ekmek benzeri notalar, baharatlar, licorice, kayisi, immortel cicekleri, sandal agaci, diger bazi agac notalari, amber, iris, balsamik notalar, vanilya. Gurme kategorisinde incelenebilecek olan parfum mukemmel tamamlanmis. Bond No9 Chinatown ile yanyana denedigimde cok benzer vanilyali/ odunumsu base notalara sahip. Jeux de Peau krema/ tereyagi benzeri bir vanilya kokusu alirken, Chinatown'da daha gercek ve daha baharatli ve odunumsu ve baskin bir vanilya kokusu var. Acemi bir burna yada iki parfumu farkli anlarda denemis bir burna ayni gelebilir bu base notalar. Iki pafumude alinacaklar listemden ayni anda cikardim. Gece parfumlerimde vanilyaya tahammulumun olmadigina karar verdim. Vanilyanin baskin bir nota ise bana hitap etmedigini dusunuyorum. Bunlara ek olarak vanilyayi seksi bulaniniz var mi?




Frederic Malle'den Le Parfum De Therese(2000): Edmond Roudnitska'nin bastaci, Parfum de Therese 2011 yazina girerken favori Frederic Malle parfumum. Tenim mevsim ve yas dogrultusunda nasil bir degisim surecine girdiyse, ve hormonlarimda neler oluyorsa ve degisen diger farktorler( beslenme seklim, hayat aliskanliklarim, yasim, zevklerim) bana ait ne varsa, parfum zevkimde bir takim oynamalar oluyor.
Le Parfum de Therese notalarindan bazilari : mandalina, karpuz, kavun, yasemin, biber, menekse, gul, erik, nutmeg, sedir agaci, vetiver ve deri. Le Parfum ve Therese'de benim icin tehlikeli olan notalardan( kolay sevemedigim) menekse, gul ve deri var. Hepsi harika tamamlanmis. Parfum yaraticini bilenler bu koku ile cok sasirmayacaklar. Henuz bilmeyenler icin ise Diorama, Diorella, Diorissimo, Eau Fraiche, Eau Sauvage gibi Dior parfumlerini ornek olarak verebilirim. Bence Le Parfum de Therese parfumcunun jubilesi olmali. Buyuk bir sisesini parfum dolabimda gormek istiyorum.
Guncelleme: Bu yorumun hemen ardindan aslinda biraz tesadufi bir sekilde seyahat boylarindan Therese aldim. Haftasonu bir davette bu parfumu giydim ve parfum gun boyunca tenimde etkiliydi. Ust notalari sevmistim zaten ama alt notalarina asik oldum. Bileklerimi burnumdan cekemedim. Gun boyunca, bir insan kendi giydigi parfume bu kadar asik olabilir mi diye cumle kurmusum:). Beni en mutlu eden alisverislerden biri oldugunu not desebilirim.

Hiç yorum yok: