25 Haziran 2011

PARISIENNE by YSL (2009)


Notalarindan bazilari:  kizilcik, bogurtlen, gul, deri, paculi, kabe samani, misk, sandalagaci.

Parisienne onceleri alisveris merkezlerinde kagit uzerinde denedigim ama hicbir zaman YSL'nin Paris'i kadar begenmedigim ve bu nedenle es gectigim kokular arasindaydi. Yakin bir zamanda YSL standinda baska bir urune bakarken, kibar hanimefendinin israri uzerine parfumu tenimde dededim. Ust notalar aynen kagit uzerinde aldigim bana gore oldukca sekerli meye-gul kokusuydu.  Parisienne sevmedigim gul acilisi nedeniyle ilgimi cekmedi. O acilis bende aninda mide yanmasina sebep oluyor.

Eve geldim, kizimi okuldan aldim, oynadik, yemek yapiyorduk ki bilegim ve burnum bir sekilde kontaga gecti ve gecis o gecis...Mamma mia!

Bir saatin ardindan gecirdigi degisimler, parfumun tenime oturmasi, ortaya ne guzel bir koku cikarmis. Evet hala hafif sekerli, hafif gul, hafif paculi, misk, sandal agaci...Ne guzel bir koku olmustu boyle. Ah o acilis, beni mahveden o acilis olmasa, keske olmasa...


Notalar arasinda gosterilen deriyi burnum alamadi.

Kisacasi sekerli acilislara tahammul edenler icin Parisienne guzel bir koku bence.  Bir gul parfumu, gul kokularini sevenler denemeli. Sekerli ve yogun bir acilisi var. Berry meyveleri ve guller aninda hissettiriyor varliklarini. Yas siniri olmayabilir ama 20 yas altindakiler agir bulabilirler biraz.

Sise tasarimini sevdim. Ne guzel, sade, zarif, mucevher gibi bir sisedir bu boyle.

Sonuc olarak Parisienne basarili bir parfum olmus. Benim YSL favorim hala Paris ama:).

Hiç yorum yok: