27 Haziran 2011

Van Cleef & Arpels Collection Extraordinaire

Van Cleef & Arpels Extraordinaire serisini favori butigime her gittigimde denerim. Parfumlerin oldukca giyilebilir, hos, iyi tamamlanmis olduklarini dusunuyorum. Serideki parfumler ayri ayri oldukca begenmemin yani sira sessiz, etkisi az, tene yakin olduklarini da dusunuyorum. Parfum siseleri aynen icindeki sivi gibi sade, zarif, abartisiz. Serideki parfumlerden birisini hediye olarak alirsam begenerek kullanacagim, guzel bir indirim yakalarsam kacirmayacagim parfumlerinin oldugunu soylemeliyim. Marka numune verme konusunda oldukca comert. Pekcok parfum evi numunelerini her parfum icin ayri yaptigi halde, Van Cleef& Arpels tum parfumlerinin oldugu mini coffret veriyor numune olarak.

Gardenia Petale: Serinin en begendigim parfumunu ilk yorumlamak istedim. Parfumer: Nathalie Feisthauer. Gardenia Petale her zaman denedigim, sicak havalara cok yakistirdigim, oldukca feminen buldugum, zarif oldugunu dusundugum bir koku. Hicbir nota bagirmiyor, ben burdayim demiyor, soft, light, ve tekrar tekrar zarif bir koku oldugunu dusunuyorum. Beyaz tende, esmer tenden daha guzel durabilir GP. Oldukca modern bir koku GP ve gardenya notasi cok guzel, yeterince gercekci. Parfumde yesil ve sitrus notalar var. Ciceklerden muge, yasemin ve gardenia var. Bu ucluyu birbirine oldum olasi cok yakistiriyorum zaten.

Orchidee Vanille: Parfumun burnu Randa Hammami. Parfumer'in denedigim ilk parfumu Orchidee Vanille. Bu kategoride en begendigim parfumlerden biri diyebilirim. Vanilya, cikolata ve gul bir araya gelmis ve cok guzel harmanlanmis bu parfumde. Notalarindan bazilari: Portakal, lishe, aci badem, dark cikolata, Bulgar gulu, menekse, vanilya, cedar, tonka fasulyesi, beyaz misk. Acilis hafif keskin ama ferahlik veren bir portakal. Oldukca moderns bir portakal, cok seviyorum. Portakalin ardindan burnuma en keskin gelen sey cikolata. Cikolataya bayilan birisi olarak cok etkilendigimi soyleyebilirim. Hakikaten gidip cikolata yemek istiyorum. Parfum bastan sonra harmoni icerisinde bana gore. OV hakkinda oylesine az yorum yapilmis ki anlasilan pek begenilmemis. Boyle bir koku kolay kolay kesinlikle almaliyim istesine girmez ama eger uygun fiyata bulursaniz denemek icin harika bir firsat olur. Parfumleri karistirmayi cok seven birisi olarak Orchidee Vanille'yi Gardenia ile beraber denedigimde ortaya cikan birlesim hosuma gitti. Zerafeti biraz oldurdum bunu yaparak ama ortaya bir karnaval cikti:).

Cologne Noire: Parfum burnu: Mark Buxton. Parfum burnunun kendi ismi ile cikardigi kokulari denemedim ama Cologne Noire'den sonra diger parfumlerini denemek isterim. Notalarindan bazilari ginger, kakule, biber, bergamot, aci portakal, mandalina ve agac notalari. Fazla yorumlanmayan ve benzerlerinin cok oldugu dusunulen diger bir parfum daha. Farkli olmadigi konusuna katiliyorum. Fakat bu notalar cok guzel bir kombinasyona donusmus. Kakule ve biber tam fazla olmaya basliyor derken o dengeli asamada sabit kalmis. Cardamom icerikli caylari animsadim kesinlikle, o kadar gercekci bu parfum. Hersey ragmen allerjisi olanlari olumsuz etkileyebilir ama digerlerini de cilgina cevirebilir. Bir sekilde bu kombinasyonun cok seksi oldugunu dusundum. Ben unisex'ten ziyade erkeksi buldum bu kokuyu. Fresh, modern, light, muhtesem harmanlanmis. Pekcok erkek kokusundan daha light, genc ruhlara hitap ediyor. Bu kokuyu esimin uzerinde koklamaktan zevk alirdim. Hafif, serinletici bir kolonya isteyenler icin uygun bir koku olabilir.

Lys Carmin: Muhtemelen seride en az begendigim koku bu olsa gerek. Parfumun guzel koktugunu ve hatta biraz farkli oldugunu bile dusunuyorum. Baharatlarin ve ciceklerin tamamlanisi oldukca ilginc! Yaklasik 10 dakika sonra, Lys Carmin, sekerli, plastikimsi ne oldugunu tam anlamdiramadigim bir kokuya donusuyor( vanilya). Iste bu asamada benzer kategoride olan ve mukemmel tamamlanmis kokular arasindan siyrilamayacagini dusunuyorum.
Parfumer: Nathalie Cette. Notalarindan bazilari: zambak, biber, ylang ylang, vanilya ve sandal agaci.

Muguet Blanc: Ahh, Londra'da bir ilkbahar gunu. Yagmur henuz yagmis, toprak islak, cicekler acmis. Belli belirsiz cicek kokulari. Ilkbaharda Kew Gardens...Ve yagmur, ah yagmur...
Iste boyle hisler veriyor Muguet Blanc bana. MB, Etat Libre parfumlerinin unlu burnu Antoine Maisondieu'nun elinden tamamlanmis. Notalari: muge cicegi, beyaz sakayik cicekleri, portakal cicegi esansi, beyaz sedir. Muguet Blanc bana Diorissimo'yu animsatti. Bu cumleyi yazmadan once bir sure ara verip diger kisilerin yorumlarini okudum ve gercekten Diorissimo'ya benzeten kisiler olmus. Parfum sabit, tende fazla degismiyor. Bir sekilde bu tarz kokular benim tarzim degil. Fakat eger bir sekilde denemeye firsatiniz olur, ve kokunun sizinle butunlestigini dusunurseniz Muguet Blanc'i alacaklar listenize ekleyin derim.

Bois D'Iris: Perfume Fan Club'i takip edenler, iris notasina bayildigimi bilirler. Dolayisiyla serinin ilk denedigim kokusu Bois D'Iris'ti ve en az Gardenia Petale kadar cok sevdigim diger bir kokusu oldugunu soylemeliyim. Chanel'in La Pause 28'inin hafif ve daha kolay giyilebilir versiyonu olmali bu koku. Luks, elegan bir koku. Parfumer Emilie Copperman. Parfum notalarindan bazilari: Iris, esmer amber ve odun notalari. Parfumde unisex tarzi var ama cok cok az daha feminen diyebilirim. Bois D Iris'i hayatimin bir doneminde severek giyebilirim, hediye olarak alsam cok sevinebilirim ama sadece favori iris parfumum degil.

Hiç yorum yok: