11 Temmuz 2011

HYPNOTIC POISON, CHRISTIAN DIOR (1998)


Izin verin once bu parfumun sisesini ne kadar cok begendigimi anlatayim.  Parfum sisesi koleksiyonum olsaydi bir sise Hypnotic Poison mutlaka alirdim.

Parfum burnu Annick Monardo'nun diger populer kokusu Lolita Lempicka.

Gecmiste bir zamanlar, bir dergide unlulerin parfumleri isimli bir makale okumustum. Hypnotic Poison aklimda Deniz Akkaya'nin parfumu olarak kalmis.

Parfumu gecmiste tenimde denememistim. Kagita sprayledigim parfumu piyasadaki herhangi bir parfum olarak goruyordum. Kagitta hic degismeyen, sabit, siradan bir kokuydu benim icin. Bu yorumu yazmak icin parfumun bir numunesini aldim ve tenimde denedim ve farkettim ki ilk 10 dakikadan sonra parfum degisiyor ve aslinda gercekten hos bir koku oluyor.

Dior'un Poison'lari senelerdir cok satan parfumler arasinda. Ama hicbir yakinim yada arkadasim Poison'lardan birini kullanmiyor. Sanirim parfumun yapisi hakkinda bir arastirma girisiminde bulunmayisim da bundan dolayi.

Dun parfumu tenimde denedigimde begendim. Iyi tamamlanmis, herseyi dozunda bir parfum. Cok sekerli olup insani baymiyor. En belirgin notalar badem, yasemin ve vanilya. Bu uc nota hafif odunlarla ve misklerle tamamlanmis. Basit ve hos bir konfor parfumu bana gore. Gunluk giyim icin uygun.

Hypnotic Poison cok seksi ve gizemli bir kokunun ismi olmaliymis. Isim ve sise cok uyumlu ama isim ve parfum yeterince uyumlu degil. Bana gore Hypnotic Poison seksi bir koku degil. Ama bunu olumlu bir manada yaziyorum. Iyiki degil, boylelikle bu parfumu gece ve gunduz, her yas grubundan bayanlar giyebilirler. Vanilya kokularina tahammul edemeyenler icin yanlis bir secim olabilir. Digerleri bu parfum ile yanlis bir secim yapmis olmazlar.

Parfumu mutlaka deneyin. Mumkunse en az bir numune kullanin. Emin degilseniz diger bir numune daha kullanin. Onceki gun tum gun denedim ve hicbir sorun yasamadim. Bugun tekrar denedim ama allerjimi tetikledigi icin koklayamiyorum.

Sonuc olarak, Hypnotic Poison'un yillardir listelerde ust sirada olusunu anlayabiliyorum. Kolay sevilebilir bir parfum. Alabileceginiz en kucuk boyunu almanizi tavsiye ederim. Parfumu severek kullandiysaniz daha buyuk boylari almaniz sizin icin bir risk olmaz.

Hiç yorum yok: