11 Temmuz 2011

BAL D'AFRIQUE, BYREDO (2009)


Parfumu birkac gun once diger bilegimde baska bir parfum ile denemistim. Ne buyuk bir hataydi. Iki cok degisen parfumu takip edemedim. Bal D'Afrique ilk bes dakika her denedigimde daha farkli bir parfume donusmustu ve  ben ne zaman ne oldu anlayamamistim.  Bal D'Afrique'yi ikinci kez denedigimde cok keyif aldim ama maalesef bu koku benim tarzim degildi...Muhtemelen numune boyu beni bir sure idare edecektir diye dusunuyorum.

Parfum notalari: limon, cicek yaglari, Afrika'dan kadife cicegi, siklamen, kabe samani, yasemin, menekse, bucchu,  sedir agaci, amber ve misk.

Parfum ust alt notalarda hosuma gidiyor ama orta notalarda olan degisiklikler oldukca sekerli notalar etrafinda oldugu icin bana gore degil.  Tahammul sinirimi cok zorlayan bir koku oldugunu not dusebilirim.

Ben tahammul edemedim ama parfum simdiden bir fan kitlesi bulmus durumda.  Kaliteli, sekerli, degisken, sasirtici, ben burdayim diyen bir koku istiyorsaniz size de hitap edebilir.  Bu arada  parfum oldukca feminen diyebilirim. Ek olarak genc kiz parfumu degil ama gencler tarafindan da pekala sevilebilir bir koku.

Bal D'Afrique afrika kulturunden esinlenmis bir parfum. Sanirim bulunmadigim tek kita Afrika kitasi. Afrika'li arkadaslarimdan yola cikarak parfumun esprisini anlamakta zorlanmiyorum.  Parfumun tenimdeki tegiskenligini takip ederken bir k ac kez wow dedigimi de not dusmeliyim. Ama olmuyor iste. Her begendigimiz kokuyu giyemiyoruz. Sisede begendigimiz, evimiz icin begendigimiz, tenimizde begendigimiz birbirine uymayabiliyor.

Hiç yorum yok: