5 Temmuz 2011

IRIS TAIZO (IRIS ORIENTAL) 14 by PARFUMERIE GENERALE


Parfum numunelerim birbirine karismis.  Iris Taizo yorumlamis oldugum kokular arasindaydi ama PFC'ta yorumu yazilmamis. Butun numunelerin tekrar gozden gecmesi gerekiyor anlasilan. Boyle bir parfumu es gecmek ne kadar kotu olurdu. Ah Iris Taizo ah. Oylesine teslim oldum ki bu kokuya, bir sise de kendim istiyorum.

Iris Taizo (2002): Ben Iris Taizo'yu yorumlayana kadar parfum Iris Oriental olarak isim degistirdi. Elimdeki numune Iris Taizo oldugu icin bu sekilde isimlendirdim. Formulde bir degisiklik yok, sadece isim degisikligi. Parfum numarasi 14.  Parfum yorumumu unisex olarak yapacagim. Ben parfumu daha feminen buldum ama:).  Bu parfumu erkeklere kaptirmak, erkeklerle paylasmak istemiyorum.

Iris Taizo hafif sekerli ve dumanli bir koku. Son derece bas dondurucu bir koku oldugunu dusunuyorum. Ben odunumsu, hafif dumansi balsamik kokulari oldum olasi sevmisimdir. Koklamaya en bayildigim, giymeye en cesaret edemedigim parfum grubu icerisinde Iris Taizo.  Benim icin en ideali bu kategoride begendigim parfumlerin hepsini bir yerde toplamak ve aralarinda karar verdigim kokudan bir sise alivermek:)

Parfum notalari:kakule, iris, jinkoh agaci, incir agaci bali, Meksika vanilyasi, balsamik recine.

Iris Taizo sicak bir iris parfumu. Iris Poudre gibi pudramsi yada klasik parfum kategorisinde degil. Baharatli, odunumsu, balsamik, oryental bir koku.  Konfor parfumu, kis kokusu, kislik kasmir kazaklarla butunlemek istiyorum bu kokuyu. Soguk bir londra gununde, sikici bir derste bilgimde beni farkli hayallere goturen Iris Taizo giymek isterdim. Soguk bir kis gunu musterilerin gelmek bilmedigi eczanemde belki biraz sikilmisken, beni gecmisteki anilarima goturen Iris Taizo'yu giymek isterdim. Soguk bir kis gunu, sikici bir toplanti esnasinda, konusmacinin bitmek bilmeyen yapilacaklar listesinde kaybolmusken, Iris Taizo kullanmak isterdim. Yani her seferinde bir kis gunu ve her seferinde Iris Taizo beni o sikici atmosferden uzaklastiriyor.

Kokusuz bir sabun ile saatlerce bilegimi yikamisim ve ardindan Iris Taizo'yu kullanmisim. Bu kadar clean bir his veriyor bu parfum bana...Ama sabunumsu bir kokuya donusmuyor tenimde, sadece temizlik kokusu hep orada.

Artik parfum yorumlarimi kisa yapmayi dusunuyordum ama icimden geldi, ben yazdim. En kisa zamanda yazdigim parfum yorumu bu olmali...

Herkese gore degil Iris Taizo. Modern, light, fresh, gunluk bir parfum isteyenler bu yorumum ile kafasini karistirmasin. Alacaksiniz bu kokuyu, donem donem kullanacaksiniz, tadina varacaksiniz. Oyle alip hergun kullanip, imza parfum olacak bir koku degil bana gore. Biraz mod parfumu, biraz ozel gun parfumu...

Hiç yorum yok: