7 Temmuz 2011

JARDINS de BAGATELLE GUERLAIN (1983)


Seyehat boyu bir atomizor icerisinde bir miktar Jardins de Bagatelle'm var. Bu parfumun acilisi, ilk bes dakikasindaki aldehidik acilisi tahammul sinirlarimi zorlasa bile sonralari tenimde aldigi yesil sumbul kokusu hosuma gidiyor. Eger Guerlain cizgisi bozulmadan ust notalarin yenilenmesi basarilabilirse bir gun dolabimda bir sisesi yer alabilir.

Bana gore Jardins Guerlain cizgisinde, gunumuz parfumlerine gore oldukca yogun bir parfum. Deneyen kisiye ciceklerden bir solen hazirliyor. Bir buket cicekten degil ama bahceler dolusu cicekten olusturuyor bu solen havasini. Jardins'i tenimde denedigim yerlerde bir yanma yasiyorum. Dolayisiyla icerigi ile barisik bir ten yapisina sahip oldugumu soyleyemem. Herseye ragmen ust notalarin etkisi gectikten sonra sanki cennet bahcelerinin kokusunu tasiyor bana.

Benim stil kokum cicek kokulari degil. Jardins'i denedigimde de iste benim kokum diyemiyorum. Benim icin fazla yesil bir parfum bu. Ama bu parfumu denedikten sonra burnum diger butun kokulara kilitliyor kendisini. En az uc saat bu koku ile yasamali, tadini cikarmaliyim.

Jardins'in 50 yas ve uzeri icin uygun olabilecek bir cicek kokusu oldugunu dusunuyorum. Her yas sevebilir bu kokuyu ama bu zerafet hayatin tecrubesi ve olgunlugu ile birlesince tamamlanir gibi geliyor bana.

Parfum notalari: yasemin, menekse, aldehidler, limon ve bergamot, gardenya, gul, portakal agaci cicegi, sumbul, manolya, ylang-ylang, orkide, zambak, nergis, sumbul, sedir, kabe samani, paculi, misk ve portakal cicegi esansi.

Parfum burnu: Master Jean Paul Guerlain

Hiç yorum yok: