8 Temmuz 2011

KNIZE TEN by KNIZE (1924)


Knize Ten bir klasik ve muhtemelen herkese hitap etmiyor. Ilk denedigimde kagit uzerinde denemis ve cok begenmistim. Sonralari tenimde denemis ve daha keskin bulmus ama yine cok begenmistim. Bugun hafif yagmurlu bir yaz gununde knize Ten giyiyorum ve yine cok begeniyorum.

Yogun, evet, eski parfumlere has a aldehilik acilisi var, evet, ama Knize Ten muhtesem... Esimin degil belki ama babamin kokusu olabilir. Bazi guzellikler seneler gecse bile eskimiyor. Knize Ten defalarca degismis ve yeniden formule edilmistir belki ama hala etkileyici bir koku.

Parfum Notalari: Bergamot, limon, portakal, mini tahillar, biberiye, sardunya, gul, menekse ozu, sedir agaci, karanfil, tarcin, sandalagaci, deri, misk, yosun, amber, kunduz yagi ve vanilya.

Iceriginden ne kadar zengin bir koku oldugu anlasilmiyorsa henuz ben anlatmaya devam edeyim. Tuhaf bir sekilde hayatin icinden ve gercek bir koku Ten. Fresh bir koku degil, kolay giyilebilir ve sevilebilir bir koku da degil. Ya tam sevecek ve birakamayacaksiniz, ya nefret edecek uzaklastiracaksiniz. Alt notalarini uzun sure elden ele gecmis eski bir kagit para kokusuna benzettim.

Koleksiyoncular icin stoklanmasi gereken urunlerden. Parfumun kucuk boyu oldugu icin sevemesseniz buyuk kayip olarak gormeyin. Arada farklilik iyidir. Hergun giyemeseniz bile donem donem giyin ve tadini cikarin derim.

Hiç yorum yok: