8 Temmuz 2011

FRENCH LOVER by FREDERIC MALLE (2007)


Cok sevdigim parfum evinin begendigim ama tarzim olmayan kokusu, yesil baharatlarin parfumu French Lover. Daglarin, taslarin kokusu French Lover. Yosunlarin, taze ve kurutulmus baharatlarin kokusu. Mesela Toroslarin kokusu.  sonra biraz aktarcilarin kokusu....Kokalamasi cok keyifli, giymesi biraz dusunulesi bir koku French Lover. Ismi neden French Lover, nasil bir yaklasim acisi yakalamaliyim, parfumun hikayesi ne bilmiyorum.

Piyasadaki parfumlerden farkli, ne oldugu belli, maskulen, luks, cok gercekci bir parfum French Lover.

Parfum notalari: angelica, paprika, kasni otu, iris, rum, karanfil, kakule, ardic, sedir, kavakyosunu, tutsu, paculi, kabe samani.

Parfum burnu: Pierre Bourdon( Benim goz bebegim Feminite du Bois'in diger parfumeri, Dolce Vita'nin masteri, Cool Water'in yaraticisi).

Parfum soguk acilistan, sicak bir kokuya donusuyor zamanla. Ardic, kavakyosunu, kabe samani son derece gercekci. Ben bu parfumun goturdugu yerlere gidebiliyorum hayalimde, dolayisiyla iyi tamamlanmis basarili bir koku oldugunu dusunuyorum. Fakat bu kokuyu parfum olarak giymeyi istermiydik? Hani belki boyle kokan bir evde bir gece gecirip kendimizi dogaya teslim edebilirdik ama parfum olarak, uzun sureli giyebilir miydik? Esim bu parfumu giyiyor olsa begenir miydim, cekici bulur muydum, etkilenir miydim?  Iste asil mesele burda...

French Lover'i koku olarak begendim, parfum olarak begenmedim. Belki oda kokusu olarak begenebilirdim. Ten kokusu olarak fazla yesil, fazla baharatli, fazla yosunumsu, fazla eski moda. Keske biraz daha sicak olsaymis alt notalari.

Hiç yorum yok: