8 Temmuz 2011

LUSH HENNA( KINA)- CACA ROUGE


Caca Rouge: Denenmesi cok riskli urunlerden biri. Saclarimin dogal rengi koyu kestane. Son bir senedir hic boya kullanmiyordum cunku saclarimi esimin senelerdir istedigi kirmizi/kizil bir renge boyatmayi planliyordum.

Lush henna hakkinda cok yorum okudugum icin birgun Caca Rouge aldim. Malum youtube videolarla dolu ve hepsinin sonucu cok dogal ve harika gorunuyor. Aslinda koyu renk sac uzerine deneyenlerin videosu azdi ve sonuc cok belirgin degildi ama kendimi tutamadim ve Caca Rouge( kirmizi renk olani) aldim. Sonra o kalip birkac ay bekledi. Amacim once annemin uzerinde denemekti. Emin olmadigimiz urunleri kendi uzerimizde denememize kiyamayan biricik annecigim hep kendisi dener once.

Olmayan kina tecrubemle, bir gun bir heves bende, urunu kendi sacima uyguladim. Dedigim gibi kina olayina yabanci oldugum icin kivam kati olmus ve urunu esit yayamamisim. 6 saatlik bitmek bilmeyen bir surec sonra yikadim sacimi. Sonuc cok etkileyici degildi. Kirmizi renk olmadi sacim, sadece kina yapilinca isik ortaminda belli olan kizilllik cikti ortaya. Ustelik kati kivamli kinayi yeterince iyi suremedigim icin sacimda dalgalar olusmus. Sonucu begenmedigimden ve sacimi rezil ettigimi dusundugumden hemen sacimi kurular kurulamaz geri kalan 3 karelik kalibi hazirladim. Bu sefer daha civik yaptim ve iyi tutmayan diplere daha cok kullandim. Ikinci kere 6 saat bekledim. Sacimi yikadigimda bir degisiklik yoktu. Sanirim pes pese iki kez yapmak iyi bir fikir degildi.

Olan olmustu artik. Geri donus yok...

Simdi lush kina hakkinda tavsiyelerimi yazayim.

1. Koyu renkli saciniza kirmizi renkli kinayi uygulamak isterseniz tek seferde mukemmel sonuc beklemeyin ve 6 saatten daha uzun sure bekletin. Bir ay araliklarla pespese 4-5 kez yaparsaniz istediginiz sonuca ulasabilirsini.  Her uygulamayi bir bakim olarak dusunurseniz aslinda o kadar kotu bir sonuc degil.  Bakim dedim cunku daha parlak ve gercekten daha guclu saclariniz oluyor.

2. Dogal saciniz acik renkse her renk istediginiz sonucu veriyor. Urunun diger renklerinin nasil sonuc verdigini internetten kontrol etmenizde yarar var. Dogal sari saclariniz varsa kirmizi renk olan Caca Rauge iki-uc uygulama sonra Hurrem  rengini veriyor ve cok dogal duruyor.

3. Bu uygulamayi mumkunse tek basiniza yapmayin cunku esit miktar uygulamak evde boya yapmak kadar kolay bir islem degil.

4. Banyonun her yerini gazete kagidi ile kaplayin, sacinizi ilk asamada hava almayacak sekilde seffaf filo ile kaplayin( hava almasi koyu renk vermesi demekmis), eski ve gozden cikardiginiz yakasi mumkunse cok kapali olmayan bir tshirt giyin( bu tshirtu sonraki uygulamalar icin saklayin), uygulamadan sonra koyu renkli bir sac havlusunu en az bir ay kadar kullanin. Sacinizi kuruladiktan sonra banyonuzu hemen temizleyin.

4. Kina kokusunu sevmeyenler bu uygulamayi hic denemesinler. Cunku uygulamadan sonra 10 yikamaya kadar sacinizdan tamamen gitmeyecek.

5. Sonucu begenmeseniz en az 5 yikama bekleyin cunku zamanla renk daha belirgin oluyor. Ama artik geri donus yok bunu unutmayin. Kina ustune sac boyasinin tutmadigini soylerler hep. Tek cozum ayni uygulamayi benim gibi birkac kez yapmak oluyor.

6. Yikandiktan sonra saclarinizi cok iyi kurulayin, Ilk bir kac gun sicaklarda disari cikmamanizi da tavsiye ederim cunku terlerseniz kiyafetlerinizin yakasini batirma riski olabilir. En iyisi Cuma aksami deneyip, haftasonu evde kalmak ve akliniza geldikce saclarinizi yikamak diye dusunuyorum. Boylelikle Pazartesi isbasi yapanlar, akma ihtimalini minumuma indirmis olur.

Sonuc olarak, mukemmel sonuc isteyenler birkac kez dusunsun. Hemen mucize beklemeyin. Hemen mucize bekliyorsaniz bu tecrubeyi yasamayin. Yasamaya karar verirseniz keyfini cikarin. Her turlu zorluguna ragmen ben bu dogala donme olayini sevdim. Ben ki kinadan nefret eden, fikri bile beni cildirtan bir insandim...Simdi birkac yil saclarima bu ozgurlugu vermeye ve her ay bir kez bu uygulamaya yapmaya karar verdim. Zamanla belkide tam kirmizi renkli bir saca sahip olurum:).

Koyu renkli saclari olanlar diger renklerde daha iyi sonuclar alabilirler gibi geliyor. Kirmizi boya aslinda acik sac rengine sahipler icin daha iyi bir alternatif.

Son bir yorum, bu uygulama acik-esmer rengi olan ten rengimi aydinlatti. Allik olarak benetit muthis uyum sergiledi. Ikisi bir arada cildim isil isil ve cok saglikli gorunuyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

saçlarıma 2 yıldır kına yakıyorum. İyi cins kına , limon ve ceviz kabuğu suyuyla karıştır, bir gün beklet içine zerdeçal, tuz ve biraz yoğurt ekle.Kıvamıda krema kıvamında olmalı. Beyazlarım olmasına rağmen sonuç çok güzel.3 saat bekletiyorm, o kadar...Kuaförde zaman harcamak istemiyorum, açıkçası kuaförlere o kadar parayı baymakta istemiyorum, ben sonuçtan çok memnunum, tavsiye ederim.